Walka batem

Obrazek

Nieco o mechanice walki oraz wachlarz dostępnych technik w walce wręcz i na dystans. Przydatne dla każdego.


Dziki Gon
Awatar użytkownika
Posty: 2401
Rejestracja: 18 mar 2018, 4:22

Walka batem

Post autor: Dziki Gon » 25 maja 2020, 18:48

Obrazek

Opisane niżej manewry tyczą się przede wszystkim lamii — kolczastej odmiany bata służącej do walki. Zakazana w większości królestw, stanowi wyposażenie novigradzkiej straży świątynnej. Egzemplarze używane przez strażników obciążone są dodatkowo ołowianą głowicą, która w walce może być traktowana jak buława. Standardowe cięcia i chwyty mają zasięg długości lamii, od 3 do 4 metrów.
Lamia traktowana jest jako broń typowa, wymagająca dobrej (3) Zręczności, jak i Zwinności, aby móc się nią posługiwać. Umiejętność walki batem jest niezwykle rzadka, podczas tworzenia bohatera należy uzasadnić jej znajomość.

Obrażenia: k6+2x Siła (zwarcie)/2k6+2x Siła (zasięg)
Zasięg (m): bliski 1-2; średni 2,1-3; daleki 3,1-4

Uwaga: poniższe manewry należy wykupować oddzielnie od walki bronią i nie są możliwe do wykonania w bliskim zasięgu.



Obrazek
UderzenieZwykłe uderzenie batem.
Koszt punktów walki: 0
Obrona: 0/0
Dodatkowy efekt: brak.







Obrazek
PodcięcieMierzone uderzenie w nogi przeciwnika, mogące spowodować jego zaplątanie i obalenie.
Koszt punktów walki: 2
Obrona: 0/+1
Dodatkowy efekt: niepowodzenie w teście Zwinności o trudności 4 zaatakowanego oznacza jego upadek. Otrzymuje jednak tylko połowę obrażeń.







Obrazek
SpętanieSpętanie przeciwnika z użyciem bata. W przypadku kolczastych batów zadaje dodatkowe obrażenia oplątanemu oponentowi.
Koszt punktów walki: 4
Obrona: -1/+2
Dodatkowy efekt: w pierwszej rundzie pochwycony otrzymuje maksymalne obrażenia zadawane przez broń. W każdej kolejnej liczy się obrażenia równe samej Sile atakującego x 2. Aby się wyrwać, trafiony musi wykonać test sporny trafienia oraz własnej umiejętności akrobatyka/gibkość/walka wręcz. Uwaga: dodatkowe obrażenia w następnych rundach nie mają miejsca w przypadku batów pozbawionych kolców, te wyłącznie unieruchamiają.







Obrazek
Wytrącenie broniUderzenie batem wyprowadzone tak, by pozbawić przeciwnika broni.
Koszt punktów walki: 7
Obrona: 1/+2
Dodatkowy efekt: atakujący wyrywa broń przeciwnika, która zostaje odrzucona na 2k6 metrów od walczących w losowym kierunku. Aby wyrwanie się powiodło, atakowany musi zwyciężyć w teście spornym swojego trafienia i walki bronią przeciwnika o bazowej trudności równej 3.


ZadzierzgnięcieSkomplikowany i niebezpieczny manewr owijający bat wokół szyi przeciwnika z zamiarem zaduszenia go i zadania mu dodatkowych obrażeń.
Koszt punktów walki: 10
Obrona: -1/+3
Dodatkowy efekt: udany test trafienia powoduje owinięcie bata wokół szyi. W każdej rundzie zadzierzgnięcia ofiara otrzymuje maksymalne obrażenia na głowę. Z pętli można się wyrwać po wykonaniu spornego z trafieniem testu akrobatyki lub gibkości o bazowej trudności 2.








Obrazek
Przechwycenie broniZłożona wersja manewru „wytrącenie”, pozwalająca odebrać broń przeciwnika i posłać ją w pożądanym przez atakującego kierunku.
Koszt punktów walki: 8
Obrona: -2/+2
Dodatkowy efekt: atakujący wyrywa broń przeciwnika w taki sposób, że pada ona w miejscu, którym zechce, ale nie dalej niż 5 metrów od walczących. Aby przechwycenie się powiodło, atakujący musi zwyciężyć w teście spornym swojego trafienia i walki bronią przeciwnika o bazowej trudności wynoszącej 4.

Ilość słów: 0

Odpowiedz
meble kuchenne na wymiar cennik warszawa kraków wrocław