Strzelanie

Obrazek

Nieco o mechanice walki oraz wachlarz dostępnych technik w walce wręcz i na dystans. Przydatne dla każdego.


Dziki Gon
Awatar użytkownika
Posty: 2401
Rejestracja: 18 mar 2018, 4:22

Strzelanie

Post autor: Dziki Gon » 25 maja 2020, 18:49

Obrazek








Obrazek
StrzałOddanie zwykłego strzału.
Koszt punktów walki: 0
Obrona: 0/0
Dodatkowy efekt: brak.







Obrazek
Daleki strzałSkuteczne rażenie na większy dystans.
Koszt punktów walki: 2
Obrona: 0/+1
Dodatkowy efekt: dystans skutecznego rażenia zwiększa się o 1,5.

Dwie strzałyPozwala wystrzelić w jednej akcji dwa pociski zamiast jednego. Tego manewru nie można wykonać strzelając z kuszy.
Koszt punktów walki: 5
Obrona: -1/+2
Dodatkowy efekt: pozwala wystrzelić dwie strzały. Cele obydwu pocisków nie mogą być od siebie odległe o więcej niż 5 metrów.







Obrazek
Między płytyWprowadzenie pocisku między płyty zbroi lub warstwy pancerza. Tego manewru nie można stosować względem przeciwników mających na sobie wyłącznie przeszywanice lub grube skórzane kurty.
Koszt punktów walki: 4
Obrona: -1/+1
Dodatkowy efekt: powodzenie manewru sprawia, że wyparowania zbroi płytowej i/lub kolczugi się nie liczą.

Precyzyjny strzałDokładne namierzenie celu w tłumie, by walczący sojusznik nie skończył z bełtem lub strzałą w plecach.
Koszt punktów walki: 3
Obrona: -1/0
Dodatkowy efekt: pozwala ignorować ujemne modyfikatory podczas strzelania do walczących.

Strzał z koniaPozwala strzelać i jechać na wierzchowcu z pełną prędkością.
Koszt punktów walki: 3
Obrona: -2/+1
Dodatkowy efekt: wymaga zaawansowanego(3) jeździectwa.

SzachowanieTrzymanie przeciwnika na odległość i czekanie na jego ruch.
Koszt punktów walki: 2 (+ 1 za każdą turę szachowania)
Obrona: 0/-1
Dodatkowy efekt: aby szachować, trzeba wygrać inicjatywę i wykonać udany test taktyki o stopniu trudności równym 3. Następnie strzelec czeka na ruch przeciwnika. Kiedy wróg się poruszy, strzała trafia w rękę, nogę lub korpus. Decyzję o szachowaniu należy podjąć w swojej akcji i od razu zapłacić za manewr punktami walki.







Obrazek
NamierzanieWycelowanie i oddanie strzału w konkretną część ciała.
Koszt punktów walki: 10
Obrona: -1/0
Dodatkowy efekt: wymaga rundy celowania i minimum zaawansowanej (3) koncentracji. W następnej rundzie bohater strzela, nie biorąc pod uwagę modyfikatorów wynikających z dystansu oraz zmniejszając o 1 modyfikatory spowodowane mierzeniem w konkretną część ciała.

Strzał w bieguWystrzelenie pocisku podczas biegu z pełną szybkością.
Koszt punktów walki: 3
Obrona: -2/+1
Dodatkowy efekt: pozwala strzelać i biec z pełną szybkością.

Strzał wielokrotnyWystrzelenie kilku pocisków naraz. Tego manewru nie można wykonać, strzelając z kuszy.
Koszt punktów walki: 10
Obrona: -2/+2
Dodatkowy efekt: pozwala atakującemu wystrzelić w akcji tyle pocisków, ile wynosi jego umiejętność strzelanie. Np. strzelanie na poziomie mistrzowskim (4) pozwala wystrzelić ich 4. Aby poznać ten manewr, należy najpierw nauczyć się manewru „dwie strzały”.

Strzelanie po łukuWystrzelenie pocisku tak, by leciał on po łuku, np. trafiając przeciwnika schowanego za murem. Tego manewru nie można wykonać, strzelając z kuszy.
Koszt punktów walki: 4
Obrona: 0/+1
Dodatkowy efekt: pozwala strzelać do przeciwników schowanych za przeszkodami, jednak do obrażeń nie dodaje się wówczas modyfikatora wynikającego z siły. Pod uwagę bierze się za to połowę karnych modyfikatorów wynikających z ukrycia celu, a na trafienie nie mają wpływu modyfikatory wynikające z odległości.







Obrazek
RykoszetowanieTakie wystrzelenie pocisku, że odbija się od muru/ściany dochodząc celu.
Koszt punktów walki: 15
Obrona: 0/+3
Dodatkowy efekt: pocisk ulega zniszczeniu, a obrażenia są o 5 mniejsze (mogą wynieść 0). Pocisk może odbić się tylko raz.

Zestrzelenie pociskuWystrzelenie strzały lub bełtu w lecący pocisk tak, by zmienił on kierunek lotu i nie trafił celu. Atakujący może zestrzelić pocisk, którego nie jest celem.
Koszt punktów walki: 13
Obrona: 0/0
Dodatkowy efekt: należy opóźnić akcję, by działać po strzelającym/miotającym. Następnie osoba wykonująca manewr, aby zestrzelić pocisk, musi przejść test spostrzegawczości o stopniu 6 (dla bełtów i strzał), 5 (w przypadku noży) lub 4 (jeżeli ma do czynienia z kamieniami itd.). Dopiero wtedy wykonuje test sporny strzelania/rzucenia pocisku oraz manewru zestrzelenie o stopniu trudności równym 4.
Ilość słów: 0

Odpowiedz
meble kuchenne na wymiar cennik warszawa kraków wrocław