Klątwy

Obrazek

Moc od strony technicznej oraz lista zaklasyfikowanych zaklęć. Dział obowiązkowy dla biegłych Mocy: czarodziejów, kapłanów, druidów, czujnych i wiedźminów.


Dziki Gon
Awatar użytkownika
Posty: 2401
Rejestracja: 18 mar 2018, 4:22

Klątwy

Post autor: Dziki Gon » 25 maja 2020, 18:23

Obrazek

Klątwy to prastary przejaw Mocy istniejący jeszcze przed opracowaniem zaklęć, jako spontaniczne i niefortunne zjawiska. Obdarzeni magią potrafią korzystać z nich w świadomy sposób: z zemsty, dla obrony lub innej korzyści.



Obrazek
Kapłani (szczególnie zakazanych kultów) podczas ich rzucania odwołują się do gniewu lub interwencji swojego bóstwa, zwykle, by ukarać wyjątkowo zatwardziałych grzeszników i świętokradców. Rodzaj klątwy określa specyfika danego kultu, a odprawiany jest w formie rytuału, nierzadko zbiorowego. Kapłan pragnący rzucić złożoną klątwę winien posiadać w swoim brewiarzu modlitwę znaną jako klątwa.


Obrazek
Czarodzieje do przekleństw podchodzą technicznie i w sposób uporządkowany. Opracowują ich formuły i pozostałe składowe mające skupić Moc klątwy na ofierze oraz zapewnić jej trwałość. Realizują to podczas rytuału, w którym pomagać im mogą także inni magowie, jeżeli wymaga on znaczniejszych ilości energii. Do opracowania przekleństwa służy im wzorzec analogiczny do tego w zaklęciach urok, hipnoza lub dolegliwość. Inicjujący klątwę czarodziej powinien znać jedno z nich.



Obrazek
Zdejmowanie klątw to specjalność Wiedźminów. Choć zwykle płaci im się za zabicie objawów w postaci potwora, wielu łowców potrafi wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności, by skutecznie odczynić przekleństwo. Charakter metody zależy od rodzaju klątwy. W lżejszych przypadkach możliwym, choć ryzykowanym rozwiązaniem jest przyjęcie na siebie energii klątwy i natychmiastowe odbicie jej na inną istotą za pomocą znaku Heliotropu. W razie niepowodzenia klątwa przechodzi na wiedźmina.




Obrazek


Sięgnąć po nie może każdy kapłan znający modlitwę klątwa, bądź czarodziej z odpowiednim zaklęciem. Do ich rzucenia duchownym wystarcza sam powód, zwykle znaczniejsze znieważenie kultu lub bóstwa. Moc przekleństwa potrafi zamanifestować się natychmiast, a utrzymywać do miesiąca. Stosowana zwykle jako forma pokuty lub krótkotrwałej zemsty.

Zwykła choroba Duszności, niestrawności, natarczywe bóle głowy, wymioty, ostra biegunka, impotencja, bezpłodność, gorączka lub febra. Przeklęty zapada na konkrety rodzaj choroby, która rozwija się normalnie. Nieleczona może doprowadzić nawet do śmierci, jednak to skutek choroby, nie samej klątwy.
Wydatek Mocy: 15
Plugawy wygląd Parchy, łuszczyca, wrzody skórne, wybroczyny skórne, grzybice, kurzajki. Ciało przeklętego ulega zmianom powszechnie uważanym za odrażające. Ma to negatywny efekt społeczny, dla zdrowia jest raczej niegroźne.
Wydatek Mocy: 20
Niefart Pech w hazardzie, niepowodzenie w interesach i z płcią przeciwną. Przeklętą osobę prześladuje pech. Nie ma szans na wygraną w kości czy karty, a okoliczności sprzysięgają się, by mu dokuczyć. Klątwa nie nagina losu drastycznie, działa tylko wtedy kiedy przeklęty podejmuje ryzyko, wystawiając się na kaprysy fortuny.
Wydatek Mocy: 20
Dolegliwość fizyczna Niedowład kończyny, nienaturalne ustawienia kości w stawie, przykurcz mięśni, garb, uciążliwe jąkanie się lub zupełna niemota, ślepota lub głuchota. Ten typ klątwy przekłada się na zdolności psychofizyczne, obniżając cechy ciała.
Wydatek Mocy: 25
Dolegliwość psychiczna Fobie, lunatykowanie, bezsenność, halucynacje, stany lękowe, koszmarne sny. Klątwa dotyczy najogólniej pojętego umysłu osoby nią dotkniętej. Szczególnie przykra magom, gdy ogranicza ich zdolności umysłowe.
Wydatek Mocy: 25
Klątwa aury Szczególny rodzaj przekleństwa, który wpływa na ofiarę jedynie pośrednio, de facto wpływając na tych, którzy mają z nią do czynienia. Przykładem może być aura niechęci, nieszczerości, chorobliwej zazdrości lub nienawiści. Klątwa może zrujnować karierę każdego barda, dworzanina czy kupca.
Wydatek Mocy: 25








Obrazek


Tak samo jak w przypadku niższego stopnia może rzucić je każdy znający odpowiednią modlitwę lub czar. Kapłani dodatkowo potrzebują fragmentu lub przedmiotu osoby, przeciw której mają skierować gniew bóstwa. W przypadku przedmiotu najlepsze są osobiste, posiadane przez ofiarę przynajmniej rok. Napełniony mocą stanie się fetyszem, który należy przechowywać w ukryciu, by klątwa trwała.

Przemiana natury Klątwa zmienia naturę człowieka na potworną, skutkując pociągiem do krwi i nekrofagii lub pragnieniem napawania się przerażeniem innych osób. Mogą wystąpić też dodatkowe objawy uwrażliwiającego przeklętego na magię, światło dnia, czy srebro. Osobną, silniejszą odmianą przekleństw przemiany natury są klątwy prenatalne.
Wydatek Mocy: 20-40 w zależności od przemiany.
Śmiertelna choroba Trąd, dżuma, cholera. Przeklęty zapada na śmiertelną, nieuleczalną chorobę. Zwykłe i magiczne leczenie może tylko powstrzymać objawy, dopóki jednak klątwa nie zostanie przełamana, choroba będzie nawracać.
Wydatek Mocy: 30
Przemiana osobowości Subtelniejszy rodzaj klątwy, podobny do uroku. Pozwala dokonać zmian w charakterze przeklętego. Uczynić chorobliwie prawdomównym, tchórzliwym, okrutnym, rozpustnym, kochliwym lub zwyczajnie złym. Bardzo drastycznym efektem tej klątwy jest zmiana upodobań seksualnych, z nekrofilią i zoofilią włącznie.
Wydatek Mocy: 30
Częściowa przemiana Przeklęty zostaje częściowo przemieniony, zwykle w potwora. W większości przypadków zmiana dotyczy przeważnie głowy i może się manifestować okresowo, lub o określonych porach dnia. Przemianie często towarzyszą inne, pomniejsze efekty rodzaju aury niechęci czy dolegliwości psychicznych.
Wydatek Mocy: 30
Przemiany psychiki Wprowadzenie totalnego rozstroju w psychice, mogącego zaowocować obłędem, paranoją, schizofrenią. Jednak najbardziej skutecznym zastosowaniem przekleństwa jest taka manipulacja psychiką, by ofiara stała się posłuszna pewnym ideom. Klasycznym przykładem jest podporządkowanie psychiki bluźniercy nakazom obrażonego kultu. Klątwa może wzbudzać także silne emocje, zazdrość, nienawiść i miłość.
Wydatek Mocy: 20-40 w zależności od rodzaju.
Klątwy prenatalne Osobny rodzaj klątw rzucany na ciężarne kobiety. Moc przekleństwa dotyka nienarodzonego dziecka, a nie matki. Efekty klątwy prenatalnej mogą być różne; najczęściej przeklęta kobieta rodzi martwe dzieci. W najgorszych przypadkach te okazują się dodatkowo strzygami i porońcami.
Wydatek Mocy: 35
Klątwy pośmiertne Moc owej klątwy objawia się dopiero po śmierci ofiary. Nie pozwala ona odejść duszy w zaświaty, przykuwając ją na wieczność do padołu. Udręczona dusza staje się więźniem klątwy i musi być posłuszna jej nakazom. Moc boskiego gniewu dręczy przeklętego, zmuszając go do pilnowania przeróżnych miejsc, straszenia bliskich czy spełniania zadań kapłanów kultów danego boga. Upiora mogą dręczyć też dodatkowe cierpienia.
Wydatek Mocy: 30








Obrazek


Najcięższy rodzaj przekleństw. Większość kultów praktycznie ich nie stosuje, uznając za nadużycie boskiej mocy i pozostawiając w gestii bóstwa pokaranie grzesznika podobną klątwą. Rzucenie klątwy trzeciego stopnia wymaga zgromadzenia olbrzymiej ilości Mocy, uwalnianej w skomplikowanym rytuale. Nie bez znaczenia pozostaje miejsce rytuału — najlepiej, aby było szczególnie znaczące dla kultu. Klątwy trzeciego stopnia nie muszą dotyczyć pojedynczych osób. Przekląć nimi można cały obszar, pogodę czy nawet jakieś przedsięwzięcie, np. wojnę. Poza wymagającym rytuałem, kolejnym powodem, dla którego tak rzadko sięga się po te klątwy, jest niezwykła trudność ich odczynienia.
Zaraza Klątwa obszarowa powodująca wybuch choroby zakaźnej na przeklętym terenie. Moc klątwy nie pozwala rozprzestrzenić się zarazie poza przeklęte ziemie. Najczęstsze przykłady to epidemie czarnej ospy, dżumy czy cholery.
Wydatek Mocy: 100
Przemiana w potwora lub zwierzę Klątwa zmienia ofiarę na stałe w dowolnie wybrane zwierzę (także niewielkie, nie zachowując masy ciała) lub potwora. Prócz przemiany fizycznej przeistoczeniu podlega również psychika ofiary, stając się odpowiednio zwierzęca lub potworna. Zwykle można dostrzec jedynie ślad człowieczeństwa w zachowaniu przeklętego.
Wydatek Mocy: 120
Zły los Rodzaj klątwy zmieniający fatum. Nagle wszystko zwraca się przeciw przeklętemu, a każde podjęte przedsięwzięcie kończy się fiaskiem. Na dodatek fortuna odwraca się też od towarzyszy i rodziny przeklętego, a dotyczy nawet ziemi, na której przebywa, przyciągając nieurodzaj, klęski żywiołów i plagi szkodników.
Wydatek Mocy: 130
Klątwa przymusu: Jedna z najpotężniejszych znanych klątw, a zarazem najrzadszych. Stosowana przez niektóre sekretne kulty Kontynentu. Przeklęta staje się marionetką w rękach klątwy. Wyznaczone przed sprawców klątwy zadanie jest dla ofiary nadrzędnym życiowym celem, a ona sama odnosi wrażenie, że zaprogramowana idea jest jej własną.
Wydatek Mocy: 150
Ilość słów: 0

Odpowiedz
meble kuchenne na wymiar cennik warszawa kraków wrocław