Strona 1 z 1

Goecja

: 25 maja 2020, 18:26
autor: Dziki Gon
Obrazek

Zaklęcia oznaczone kolorem postać może wybrać już na starcie.
Koszt: 40 WPRKrąg ochronny: magiczny krąg chroniący przed demonami lub pozwalający je pętać.
Wrota sfer: umożliwia otwarcie innego wymiaru w celu wyciągnięcia z niego demona.
Wyładowanie pirospektralne: czar pozwalający szkodzić lub unicestwiać byty eteryczne.

Koszt: 80 WPRZapieczętowanie: pozwala zmusić przywołanego demona do służby lub zakląć go w przedmiocie lub nosicielu.





Obrazek


Krąg ochronny Oprócz wydatku Mocy, do stworzenia kręgu potrzebne są też specjalne składniki. Usypuje się go z zaklętego lub egzorcyzmowanego proszku, najlepiej destylowanej soli. Na szczytach ustawia świece z pszczelego wosku, a utworzoną figurę uzupełnia dodatkowymi komponentami, np. pozbawionymi skazy kryształami. Po aktywowaniu go zaklęciem będzie chronił czarodzieja przed istotami z innych planów. Sfera kręgu chroni także przed zaklęciami. Utrudnia jednak czerpanie z Mocy przebywającemu w niej magowi. Mag, który chce pojmać demona, tworzy też drugi krąg, który pozwoli spętać przyzwany byt w ziemskim wymiarze. Pozwala on również osłabiać istotę, tak jakby mag czerpał Moc z żywiołu.
Wydatek Mocy: 25 (+ 5 za każde dodatkowe wzmocnienie)
Żywioł: brak
Koszt Wprawy: 40 WPR
Czas trwania: 24 godziny
Sposób rzucania: G, F, K (jak w opisie)

Wrota sfer Pozwala nawiązać połączenie z jednym z Elementarnych Planów w celu wyciągnięcia z niego demona, np. geniusza. Wyrwana ze swojego macierzystego wymiaru istota będzie próbowała do niego za wszelką cenę powrócić, a niekiedy zemścić się na zakłócającym jej spokój czarodzieju. Chcąc uchronić się przed jej gniewem, czarodziej zabezpiecza się kręgiem ochronnym.
Wydatek Mocy: 15 (lub 20 jeśli czar jest ukierunkowany na konkretną istotę)
Żywioł: w zależności od otwieranej sfery
Koszt Wprawy: 40 WPR
Czas trwania: 15 min. (+5 PM za każde dodatkowe 5 min)
Sposób rzucania: G, F

Wyładowanie pirospektralne Z dłoni maga wystrzeliwują roziskrzone spirale eterycznego ognia zmierzające kierunku wskazanego celu. Napotkanym na drodze istotom materialnym nie czynią większej szkody niż ogień (1k6 obrażeń), lecz byty eteryczne, takie jak demony lub upiory mogą zostać przez nie „zranione” (3k6 obrażeń). Czarodziej może wyczarować więcej wyładowań dla zwiększenia mocy zaklęcia, lub pokierować każde na inny cel.
Wydatek Mocy: 10 (+5 za każde kolejne bądź dodatkowe k6 obrażeń)
Żywioł: ogień
Koszt Wprawy: 40 WPR
Czas trwania: natychmiastowy
Sposób rzucania: G, F

Zapieczętowanie Czar, który po umieszczeniu demona w kręgu, pozwala uwięzić go inkluzją w magicznym naczyniu (np. zapieczętowanym sigilem dzbanie). Okiełznawszy istotę, czarodziej może zmusić ją do służby lub spełnienia trzech życzeń, po których byt powróci do swojego macierzystego wymiaru. Życzenia (podobnie jak Moc większości bytów pozaplanarnych) mogą być praktycznie nieograniczone. Należy jednak formułować je ostrożnie. Demony będąc z natury istotami przewrotnymi, często spełniają je w sposób dosłowny lub trudny do przewidzenia, mający zaszkodzić wypowiadającemu. Czarodziej może także pobierać Moc z pojmanych demonów — większość z nich to niewyczerpane zbiorniki tej energii. Istnieje również możliwość zapieczętowania schwytanej istoty w ciele żywego nosiciela, zarówno humanoida jak i zwierzęcia, tworząc tzw. energumena.
Wydatek Mocy: 30 lub więcej
Żywioł: każdy
Koszt Wprawy: 80 WPR
Czas trwania: trwały
Sposób rzucania: G, F, K (sigil, pieczęć, pojemnik/nosiciel)