Mapa Kontynentu

Dziki Gon
Awatar użytkownika
Posty: 1051
Rejestracja: 18 mar 2018, 4:22

Mapa Kontynentu

Post autor: Dziki Gon » 11 maja 2020, 13:37

Obrazek




Kontynent to olbrzymi, zróżnicowanymi topograficznie i klimatycznie obszar lądu, wyznaczający granice znanego świata dla zamieszkujących go istot i kultur. Od północy ograniczony niedostępnymi i mroźnymi Górami Smoczymi, za którymi nie miałoby czekać nic oprócz skutych lodem pustkowi. Na wschodzie, odcięty od niezbadanych krain pasmami Gór Sinych, Gór Ognistych oraz masywem Tir Tochair wraz ze znajdującą się za nim jałową i niemal pozbawioną życia pustynią Korath. Wielkie Morze rozciąga się tysiącami mil wzdłuż zachodniej linii brzegowej olbrzymiego lądu i jeszcze dalej aż po horyzont — nikt nie odkrył na nim jeszcze ziem innych niż nieodległy archipelag Skellige. Na południe Kontynent biegnie długim pasmem zamieszkałych krain mających swój kres u kolejnego morza lub ogromnej pustyni oddzielających je od egzotycznych zamorskich lądów. Polityczny podział Kontynentu przebiega wraz z pasmem Gór Amell, usytuowanych z grubsza w jego połowie, a rozgraniczających go na umowne obszary Północy oraz Południa. Ta pierwsza jest ojczyzną Nordlingów zamieszkujących rozliczne, często skłócone ze sobą kraje zwane też Królestwami Północy, Południe to domena Cesarstwa Nilfgaardu jednoczącego podbite ziemie w potężne i zwarte Imperium. Obecnie dominującą rasą Kontynentu są ludzie — pozostałe, mniej liczne rasy zmuszone są koegzystować w zagarniętych przez nich miastach i krainach, lub są spychani na margines do gett i rezerwatów. Tylko w rzadkich, pojedynczych regionach Starsze Rasy mogą liczyć na przynajmniej częściową autonomię i samorządność. Taki porządek nie istniał od zawsze — Kontynent oglądał już wzloty i upadki wielu istniejących na nim kultur. Dosyć powszechnie uważa się, że pierwszymi mieszkańcami jego północnej części były gnomy, później zaś spokrewnione z nimi krasnoludy. Dopiero po nich zjawiły się elfy, biorąc we władanie większość lądu na długie wieki do czasu nastania ery panowania człowieka. To właśnie spuścizna Aen Seidhe pozostaje obecnie najlepiej zachowaną ze wszystkich — pozostawiła po sobie liczne wpływy, w tym materialne — trudno znaleźć jakąś ludzką metropolię albo stolicę, która nie zostałaby zbudowana na pozostałościach elfich miast i pałaców. Powyższe rasy nie wyczerpują zresztą listy rozumnych humanoidów zamieszkujących obszar znanego świata. Poza niewymienionymi jeszcze driadami i niziołkami (których początki giną w pomroce dziejów) tutejsza ziemia nosiła również czerwonookich i zimnokrwistych vranów oraz niewysokich i kosmatych bobołaków z gór, obecnie praktycznie wymarłych z powodu ekspansji ludzi, a często uskutecznianej przez nich czynnej eksterminacji innych rozumnych gatunków. W środowisku naukowym od dawna toczą się również rozliczne spory oraz spekulacje na temat praludzkich kultur Wożgorów i Dauków, które obecnie zachowały się głównie jako sporadyczne, ledwie zachowane nekropolie. Od niepamiętnych czasów świat był także domem dla innych inteligentnych, lecz dzikich (bo nietworzących odrębnych społeczeństw) ras — syren, rusałek, nereid, goblinów, silvanów oraz pozostałych. W tej liczbie również rozumnych potworów. Same potwory, bez wyjątku rozumne czy nie, mimo upływu wieków i trwającego postępu, nadal można spotkać w niemal każdym zakątku świata.




Obrazek
(Klik)
► Pokaż Spoiler
Obrazek

Królestwa Północy
Cesarstwo Nilfgaardu
Ziemie nieludzi
Pozostałe krainy

Zablokowany
meble kuchenne na wymiar cennik warszawa kraków wrocław