5. Dalszy rozwój postaci

Obrazek

Wzór Karty Postaci, instrukcja jej tworzenia i dalszego awansowania bohatera. Garść informacji na temat dostępnych zdolności oraz mocy.


Dziki Gon
Awatar użytkownika
Posty: 1051
Rejestracja: 18 mar 2018, 4:22

5. Dalszy rozwój postaci

Post autor: Dziki Gon » 16 maja 2020, 9:27

Obrazek




... odbywa się za pomocą Obrazek Punktów Wprawy (WPR) Za jedną przygodę dostaje się ich średnio 20, dłuższe sesje mogą owocować większą liczbą. Na przyznanie bohaterowi większej liczby WPR mają wpływ wszystkie udane przedsięwzięcia postaci w trakcie przygody: zdobyta wiedza, zwycięstwa w boju, rozwikłane zagadki itp.

Punkty Wprawy można wykorzystać do podniesienia poziomu Cech, umiejętności oraz do zakupienia nowych czarów lub manewrów.





Obrazek
Koszt poziomów Umiejętności w Punktach Wprawy
10 WPR = Podstawowy (1)
20 WPR = Średni (2)
30 WPR = Zaawansowany (3)
40 WPR = Mistrzowski (4)
50 WPR = Arcymistrzowski (5)


Standardowo, by kupić umiejętność na określonym poziomie, należy zapłacić również za niższe.
Czyli by rozwinąć posiadaną już podstawową (1), umiejętność na zaawansowany (3) poziom, należy zapłacić łącznie 50 WPR. W przypadku nauki nowych płaci się również 10 WPR za poziom podstawowy (1). Potrzebne będzie również odegranie ich nauki w fabule. Umiejętności już posiadane, na których rozwinięciu nam zależy, powinny być używane lub trenowane podczas przygód.





Obrazek

Koszt poziomów Cech w Punktach Wprawy
— = Kiepski (1)
100 WPR = Średni (2)
150 WPR = Dobry (3)
200 WPR = Świetny (4)
250 WPR = Legendarny (5)


Analogicznie do opisanych wyżej umiejętności możemy podnosić również Cechy. Ich koszt jest jednak znacznie wyższy, a ich rozwinięcie zajmuje dłużej. Odgrywanie nauki odbywa się poprzez korzystanie z przypisanych cesze umiejętności i dążenie do jej rozwoju w fabule. Np. bohater ćwiczący Wolę może w trakcie przygód ćwiczyć dyscyplinę, odmawiając sobie przyjemności i pokus. Postać, której zależy na zwiększeniu Poruszania, będzie spędzać czas w biegu lub marszu zamiast w siodle itp.


Poza Wprawą istnieją też Obrazek Punkty Osobowości (PO) Nagradzają one kreatywność i starania graczy, niezależnie od fabularnych sukcesów i dokonań ich postaci (premiowanych Wprawą). Można kupować za nie Walory.





Obrazek

O tym, za co mogą zostać przyznane w trakcie rozgrywki i poza nią.
  • Odgrywanie wad (+1-2 punkty na sesję)
    Samodzielne odgrywanie przywar bohatera (niekoniecznie mechanicznych wad) nawet wówczas, gdy nie jest nam to na rękę.
  • Charakter postaci (+1-3 punkty na sesję)
    Wszystko, co uczyni naszego bohatera bardziej wyrazistym i interesującym. Uwzględnianie podczas gry jego poglądów, przemyśleń, emocji, motywacji, nawyków, przeszłych doświadczeń, a nawet gestów i powiedzonek. Także spójność osobowości — zadeklarowanej w karcie i/lub wyklarowanej podczas gry.
  • Styl i pomysłowość (+1-2 punkty na sesję)
    Staranność odpisów, literacka swada i dodatkowe przejawy inwencji wzbogacające opisy działań postaci, np. ciekawą dygresją lub wiedzą samego gracza.
  • Dodatkowa twórczość (jednorazowo +1 punkt)
    Wszelkie grafiki, rysunki i inne formy artystyczne, wyrażające postać i jej losy inaczej niż postami i KP. „Sztuka nowoczesna” oraz plagiaty nie będą respektowane.
  • Wzbogacanie forum, konkursy i inne okazje
    Nie wykluczamy nagradzania przy okazji innych forumowych aktywności.

Odpowiedz
meble kuchenne na wymiar cennik warszawa kraków wrocław