Wprowadzenie

Obrazek

Wszelkie przydatne informacje na temat świata gry, jego zjawisk i zamieszkujących go istot.


Dziki Gon
Awatar użytkownika
Posty: 1051
Rejestracja: 18 mar 2018, 4:22

Wprowadzenie

Post autor: Dziki Gon » 22 mar 2018, 0:24

Obrazek 2 kwietnia 1268 roku — po trwającej rok straszliwej i niszczycielskiej wojnie, Królestwa Północy oraz cesarstwo Nilfgaardu podpisują traktat pokojowy w Cintrze, zwany od tamtej pory Pokojem Cintryjskim, zawierając kruchy, lecz konieczny rozejm.

Wojenna zawierucha zmieniła oblicze świata na dobre. Spod jarzma Nilfgaardu wyzwolono Dolne i Górne Sodden, którymi zawładnął król Foltest z Temerii. Na wschodzie, w zwróconej elfom Dolinie Kwiatów, pod berłem Enid an Gleanny powstało księstwo Dol Blathanna, alodialne wasalstwo Demawenda z Aedirn, a nieoficjalnie — Nilfgaardu. Wojska Czarnych wypchnięto z powrotem za Jarugę, do Cintry, gdzie utworzyły silny front. Za sprawą mariażu cesarza Emhyra var Emreisa z cudownie odnalezioną księżniczką Cirillą, wnuczką Calanthe, Cintryjczycy zaakceptowali suwerenność cesarstwa, zaś ich państwo odzyskało pozory autonomii.

Północ, choć obroniła swoje granice i odbiła większość utraconych ziem, znalazła się w trudnym położeniu. Słaba, zrujnowana, dymiąca jeszcze pożogą, dręczona plagą głodu, chorób i bezprawia. Podczas gdy daleko nad Albą liże zranioną dumę Biały Płomień Tańczący na Kurhanach Wrogów, północni władcy usiłują odbudować ład na swoich włościach, spierają się i potyczkują między sobą o rozdarte przez Nilfgaard terytoria. Każdy skrawek ziemi, każdy słupek graniczny, każde zdatne do obsiania pole jest na wagę złota. Głosu rozsądku próżno nasłuchiwać ze strony Czarodziejów, kiedyś obecnych w roli doradców na każdym dworze, obecnie, po upadku Rady i Kapituły, rozproszonych po świecie.

Tymczasem, na splamionych krwią błoniach wczorajszych bitew dziś wciąż grasują trupojady wydłubujące szpik oraz mięso spod zaśniedziałych pancerzy. Rozzuchwalone bestie zaglądają w okna chałup. Po gościńcach tułają się sieroty, wdowy i wysiedleńcy, padając łatwym łupem bandytów oraz dezerterów. Kupieckie karawany oraz samotni podróżni przemierzający trakty znów nasłuchują wśród ostępów złowrogiego świstu strzał. Do lasów powróciły komanda Scoia’tael, zdradzone przez Dol Blathanna oraz Nilfgaard i kontynuujące partyzancką walkę z północnymi królestwami. Bez nadziei na zwycięstwo, rzucają się do ostatniego rozpaczliwego zrywu przeciwko ludziom.

W mroźne wieczory wiatr wyje jak potępieniec, a w jego skowycie, wśród deszczu, wśród gromów i błyskawic, słychać tętent Dzikiego Gonu.

Przełom Yule i Imbaelk, rok 1272 — roztopy. Zima spływa z gór lodem, a doliny poniżej zaczynają oddychać ciepłym powietrzem. Upływają cztery lata od podpisania Pokoju Cintryjskiego. Niektórzy mawiają pogodnie, że oto Północ przetrwała Czas Ognia i Pogardy. Inni, że ten czas dopiero nadchodzi.



Dziki Gon
Awatar użytkownika
Posty: 1051
Rejestracja: 18 mar 2018, 4:22

Re: Wprowadzenie

Post autor: Dziki Gon » 29 lut 2020, 23:08






Obrazek



Vatt’ghern to witryna PBF (Play By Forum), czyli tekstowa gra RPG tocząca się na forum internetowym. Akcja naszego PBFa osadzona jest w świecie sagi „Wiedźmin” autorstwa Andrzeja Sapkowskiego, a jego mechanika opiera się na grze fabularnej „Wiedźmin: Gra wyobraźni”.

Na Vatt’ghernie użytkownicy mogą łączyć pasję do pisania z pasją do wcielania się w role fikcyjnych postaci oraz uczestniczenia w przygodach. Przygody rozgrywane są za pomocą postów wymienianych między graczami a Mistrzami Gry (występującymi pod postacią Dzikiego Gonu). Storytelling, czyli gawęda, gra u nas pierwsze skrzypce. Statystyki postaci i kości odgrywają mniejszą, lecz również ważną rolę: pomagają MG przy podejmowaniu decyzji i pozwalają wszystkim graczom rozpoczynać zabawę z równymi szansami.






Obrazek




Świat przedstawiony w sadze „Wiedźmin” to także świat naszej gry. Za umowny początek akcji na forum przyjęliśmy rok 1272, cztery lata po zakończeniu II Wojny Północnej i podpisaniu Pokoju Cintryjskiego. Wszystkie poprzedzające ten rok wydarzenia opisane w sadze oraz opowiadaniach Sapkowskiego uznajemy za kanoniczne. Choć znamy i doceniamy popularne gry studia CD PROJEKT RED, wydarzenia głównego wątku serii nie są częścią naszej fabuły. Dopuszczamy niektóre ich interpretacje jako rozszerzenie uniwersum.

Głównym miejscem, w którym toczą się przygody, jest Wolne Miasto Novigrad oraz otaczające go terytoria, takie jak rozległa Delta Pontaru i Dopływ Pontaru. Wybór ten nie jest przypadkowy — Novigrad to nieformalna stolica handlowa Północy, największy, najbardziej zaludniony gród od Jarugi po Góry Smocze. Unikalne zróżnicowanie ras, profesji, klas i wyznań wśród jego mieszkańców oraz przyjezdnych pozwala naszym graczom na swobodne wcielanie się w niemal każdą postać, a Mistrzom Gry na wymyślanie rozbudowanych i ciekawych przygód. Na ich potrzeby stworzyliśmy prawie sto pięćdziesiąt kompleksowo opisanych tematów fabularnych i wciąż dodajemy nowe. Planujemy także rozszerzenie obszaru rozgrywki na terytoria bliskie Delcie Pontaru, takie jak Oxenfurt oraz Redania, następnie Aedirn, Kaedwen, Temerię, a z czasem być może na cały Kontynent. Póki co, wszyscy gracze i MG mogą swobodnie korzystać z subforum „Opowieści” i brać udział w pobocznych przygodach w dowolnym miejscu i czasie.






Obrazek




Dojrzały, rozbudowany, nieustannie ulepszany przez tworzących go pasjonatów „Wiedźmina” oraz gier PBF. Jesteśmy grupą amatorów prowadzących forum w naszym wolnym czasie. Chcemy jednak, by na tle innych PBFów z gatunku fantasy Vatt’ghern wyróżniał się wysoką jakością prowadzonych przygód, kameralną atmosferą i spójnym, dopracowanym światem. Nasi Mistrzowie Gry posiadają dobry warsztat pisarski oraz doskonałą znajomość wiedźmińskiego uniwersum. Tworzą dojrzałe, wciągające przygody dopasowane indywidualnie do graczy oraz ich postaci.






Obrazek




Dla każdego, kogo interesuje gra na PBFie w wiedźmińskim settingu. Dogłębna znajomość uniwersum nie jest wymagana, aczkolwiek zachęcamy każdego, kto jeszcze nie miał przyjemności z wiedźmińskimi opowiadaniami i/lub sagą do lektury. Otwartość na wskazówki Mistrzów Gry oraz korzystanie z Biblioteki ułatwi poruszanie się w świecie Vatt’gherna wszystkim pragnącym osadzić w nim swojego bohatera lub bohaterkę. Zatem, jeżeli:
  • Lubisz pisać i lubisz wcielać się w różne postaci,
  • Jesteś fanem „Wiedźmina” w jakiejkolwiek formie,
  • Masz bujną wyobraźnię i lubisz robić z niej użytek,
Nie zwlekaj i dołącz do gry na Vatt’ghern PBF!





Obrazek

Zablokowany
meble kuchenne na wymiar cennik warszawa kraków wrocław