Kapłański modlitewnik

Dziki Gon
Awatar użytkownika
Posty: 1236
Rejestracja: 18 mar 2018, 4:22

Kapłański modlitewnik

Post autor: Dziki Gon » 25 maja 2020, 18:25

Obrazek

Modlitwy oznaczone kolorem postać może wybrać już na starcie.
Koszt: 0 WPRModlitwa codzienna: modlitwa/medytacja pozwalająca czerpać z Mocy. Nie wlicza się do limitu na start.

Koszt: 5 WPRModlitwa ofiarna: służy wyproszeniu u bóstwa łaski w konkretnej sprawie.

Koszt: 10 WPRModlitwa o spokój umarłych: obrzęd pogrzebowy zachowujący zmarłego od wpływu złych mocy.
Znajomość kierunku: wskazuje kapłanowi gdzie znajduje się północ.
Dar języków: obdarza zdolnością rozumienia innych języków.

Koszt: 20 WPRMajestat: otacza kapłana aurą potęgi, zmieniając postrzeganie jego osoby.
Modlitwa ochronna: chroni przed złem i urokami.
Modlitwa prawdy: pozwala kapłanowi wyczuć, czy jego interlokutor wierzy w to, co mówi.
Odwaga: odpędza lęk i napełnia serca odwagą.
Protekcja: niewidzialny całun chroniący przed obrażeniami fizycznymi.
Święte miejsce: święci daną ziemię, przez co traktowana jest jako miejsce kultu.
Usunięcie magii: rozprasza rzuconą wcześniej magię.

Koszt: 25 WPRModlitwa o uleczenie: zasklepia rany i leczy obrażenia.

Koszt: 30 WPRKlątwa: zsyła klątwę na grzesznika.
Uspokojenie: koi nerwy i przywraca spokój osobom w ciężkim szoku.
Koszt: 40 WPREgzorcyzm: zdejmuje klątwy i odpędza zło.
Modlitwa o uzdrowienie: cudownie przywraca do zdrowia w błyskawicznym czasie.
Negacja magii: nie dopuszcza do ziszczenia rzucanego właśnie zaklęcia.
Objawienie: prośba do bóstwa o ukazanie przyszłości.
Odporność na ogień: cud chroniący kapłana przed działaniem pożogi.
Ogłuszenie: kapłan poraża umysł ofiary atakiem swej woli.
Wykrycie magii: naprowadza na ślady magii, czasem pozwala je aktywować.
Koszt: 50 WPRPoświęcenie: konsekruje przedmioty, czyniąc je relikwiami lub oczyszcza osoby z grzechu.




Obrazek

Dar języków Po odmówieniu modlitwy, kapłan rozumie obce języki na poziomie zaawansowanym (3), wliczając w to dialekty.
Wydatek Mocy: 10
Koszt Wprawy: 20 WPR
Czas trwania: godzina, 10 PM za każdą następną godzinę
Sposób rzucania: F

Egzorcyzm Zdejmuje uroki i przekleństwa ciążące na żywych istotach lub przedmiotach. Dodatkowe informacje na temat charakteru i pochodzenia klątwy zwiększają jego skuteczność, podobnie jak odprawianie go na poświęconej ziemi. Czasem potrzebne jest, by to kilku kapłanów połączyło siły we wspólnej modlitwie. Miałby też odpędząc niektóre upiory.
Wydatek Mocy: 10 + liczba PM poświęcona na przekleństwo
Koszt Wprawy: 40 WPR
Czas trwania: trwały
Sposób rzucania: F, G, K (ofiary przebłagalne lub zastępczy cel dla klątwy, np. zwierzęta)

Klątwa Kapłan rzuca przekleństwo na konkretną osobę. Sposób, w jaki tego dokonuje zależy od zwyczajów jego kultu. Efekt przekleństwa jest różny, zależny od intencji kapłana. Więcej informacji.
Wydatek Mocy: Zwykła choroba: 15 PM, plugawy wygląd: 20 PM, dolegliwość fizyczna: 25 PM, dolegliwość psychiczna: 25 PM, śmiertelna choroba 30 PM, mówienie tylko prawdy: 30 PM, posłuszeństwo duchownym danej wiary: 40
Koszt Wprawy: 30 WPR
Czas trwania: przejściowa (30 dni) lub trwała (do przełamania)
Sposób rzucania: F

Majestat modlitwa zmienia sposób postrzegania kapłana przez innych. Duchowny jawi się jako ktoś potężniejszy fizycznie, jak i duchowo, promieniujący majestatem swego bóstwa. Wszelkie testy społeczne są ułatwione.
Wydatek Mocy: 10 (+5 za każde dalsze 5 min.)
Koszt Wprawy: 20 WPR
Czas trwania: 10 minut
Sposób rzucania: F, G

Modlitwa codzienna Sławiąca bóstwo modlitwa, której przynajmniej raz dziennie winien oddawać się każdy kapłan. Jest to także sposób, który pozwala mu odzyskiwać Moc niezbędną do magicznych modlitw. Dodatkowym warunkiem jest również to, by kapłan wykorzystywał swoje cuda zgodnie z etosem bóstwa i pożytkiem dla jego kultu. Konsekwentnie jej odmawianie może zjednać duchownemu łaskę bóstwa, która umożliwi mu okazjonalnie dokonać niewielkiego, choć spektakularnego czynu, lub sprawi, że w decydującej sytuacji będą sprzyjać mu okoliczności. Druidzi i niewykształceni czarodzieje posiadają analogiczną zdolność pozwalającą im na odnawianie Mocy.
Wydatek Mocy: brak
Koszt Wprawy: modlitwa znana jest każdemu kapłanowi na start
Czas trwania: stały
Sposób rzucania: F

Modlitwa o spokój umarłych Zabezpiecza ciało przed działaniem złej magii. Stosowane także, by odegnać niespokojne dusze. W tym ostatnim przypadku modlitwa jest trudniejsza i wymaga konfrontacji kapłana z duchem. Wiedza na temat okoliczności śmierci oraz osobiste przedmioty zmarłego pomagają w odesłaniu.
Wydatek Mocy: 5 (lub więcej w przypadku bytów duchowych)
Koszt Wprawy: 10 WPR
Czas trwania: stały
Sposób rzucania: F

Modlitwa o uleczenie Kapłan prosi bóstwo łaskę cudu zdolnego uleczyć rany oraz odegnać objawy choroby.
Wydatek Mocy: 5 (+ 1 za każdorazowe wzmocnienie)
Koszt Wprawy: 25 WPR
Czas trwania: stały
Sposób rzucania: F

Modlitwa o uzdrowienie Silniejsza, ale trudniejsza wersja modlitwy o uleczenie, która w zależności od intencji może spowodować natychmiastowe ozdrowienie oraz odjęcie trapiącej ciało choroby.
Wydatek Mocy: 5 (w przypadku osoby niemal zdrowej), 7 (gdy osoba jest poobijana), 9 (jeśli znaczniej pokaleczona) 11 (kiedy ktoś jest umierający), 15 i więcej (na odjęcie choroby)
Koszt Wprawy: 40 WPR
Czas trwania: stały
Sposób rzucania: F

Modlitwa ochronna Modlitwa będzie przez jeden dzień chronić wybrane przez kapłana osoby (po jednej na każdy poziom umiejętności modlitwy) przed złym losem. Osoby objęte czarem trudniej zranić oraz poddać działaniom uroków. Trudność modlitwy wzrasta za każdą dodatkową osobę.
Wydatek Mocy: 10 (+5 za każdą dodatkową osobę)
Koszt Wprawy: 20 WPR
Czas trwania: dzień (od wschodu do zachodu słońca)
Sposób rzucania: F

Modlitwa ofiarna Kapłan odprawia modły w intencji zgromadzenia wiernych lub konkretnych osób. Zwykle podczas świąt, kiedy stanowi obowiązek duchownych. W dni powszednie może posłużyć do wyproszenia u bóstwa przychylniejszego spojrzenia na daną sprawę, nawet uznawaną za beznadziejną. Ofiary oraz osobiste śluby kapłana mogą zwiększać szansę na powodzenie.
Wydatek Mocy: 5
Koszt Wprawy: 10 WPR
Czas trwania: dzień (od wschodu do zachodu słońca)
Sposób rzucania: F, G, K (ofiara dla bóstwa)

Modlitwa prawdy Modlitwa upodobana przez kapłanów Kreve i Wiecznego Ognia. Pozwala rozpoznać duchownemu czy druga osoba mówi prawdę, kłamie czy jej słowa to mieszanka prawdy i fałszu. Jeżeli osoba wierzy w to, co mówi, choć niekoniecznie jest to prawdą, modlitwa wskaże, że mówiła prawdę.
Wydatek Mocy: 10
Koszt Wprawy: 20 WPR
Czas trwania: jedna rozmowa (do 5 min)
Sposób rzucania: F

Negacja magii Dzięki modlitwie kapłan może powstrzymać rzucany właśnie czar, modlitwę lub Znak. Szansa powodzenia zależy od magicznej odporności osoby rzucającej wraże zaklęcie (musi być też widoczna).
Uwaga: tę modlitwę znają tylko kapłani Kreve i Wielkiego Słońca.
Wydatek Mocy: 20
Koszt Wpraw:y 40 WPR
Czas trwania: natychmiast
Sposób rzucania: F

Objawienie Modlitwa jest prośbą o ukazanie przyszłości lub jej fragmentu. Odmawiana wyłącznie, gdy wymaga tego powaga sytuacji, zazwyczaj przez kilku najwyższych rangą duchownych, pośród których znajduje się jeden obdarzony wieszczym talentem. Przebieg rytuału zależy od kultu.
Wydatek Mocy: 40
Koszt Wprawy: 40 WPR
Czas trwania: poziom umiejętności modlitwa przewodnika obrzędu mierzony w minutach.
Sposób rzucania: F, G

Odporność na ogień Magia modlitwy chroni kapłana przed działaniem ognia. Kapłani Wiecznego Ognia mają większe szanse sprawienia tego cudu.
Wydatek Mocy: 5 (płomyk), 10 (małe ognisko), 15 (duże ognisko), 20 (pożar)
Koszt Wprawy: 40 WPR
Czas trwania: 10 minut (+10 dodatkowych za każde 5 PM)
Sposób rzucania: F

Odwaga: Modlitwa sprawia, że kapłan lub osoba, w której intencji została odmówiona czuje przypływ odwagi. W efekcie potrafi dokonywać czynów, na które normalnie by się nie zdobyła. Wszelkie testy związane ze stresowymi sytuacjami zostają ułatwione.
Uwaga: tę modlitwę znają tylko kapłani Kreve i Wielkiego Słońca.
Wydatek Mocy: 10 (+5 za każdą dodatkową osobę)
Koszt Wprawy: 20 WPR
Czas trwania: 10 minut
Sposób rzucania: F

Ogłuszenie Modlitwa powoduje wylew krwi do mózgu ofiary. By ją rzucić, należy nawiązać kontakt wzrokowy z celem. Skutkuje u niego półgodzinnym paraliżem całego ciała i osłabieniem zdolności umysłowych. W fatalnych przypadkach trwałe kalectwo lub śmierć. Ze względu na gwałtowny charakter ewokacji i duży wydatek mocy, kapłan nierzadko sam doznaje krwotoku z nosa, niekiedy uszu i oczu.
Wydatek Mocy: 20 PM
Koszt Wprawy: 40 WPR
Czas trwania: natychmiastowy
Sposób rzucania: F, G

Poświęcenie Osoba lub rzecz będące obiektem modlitwy, w oczach wyznawców zostają oczyszczone z wszelkiego ziemskiego brudu. Poddana poświęceniu osoba automatycznie znajduje się pod wpływem „modlitwy ochronnej” na jeden dzień. Poddane konsekracji przedmioty zyskują dodatkowe właściwości (wytrzymałość, ostrość itp.) Modlitwa ma też swoją dłuższą wersję uświęcającą na stałe. Odmawia ją kilku kapłanów podczas konsekracji świątyń i symboli kultu.
Wydatek Mocy: 20 (wersja krótkotrwała) 100 (wersja stała)
Koszt Wprawy: 50 WPR
Czas trwania: dzień, tydzień lub stały
Sposób rzucania: F, G, (opcjonalne komponenty, np. konsekrowane oleje nakładane na przedmiot)

Protekcja Inwokacja do bóstwa, pozwalająca zabezpieczyć kapłana przed skutkami ataku fizycznego, np. wybuchu lub uderzenia, tworząc wokół niego niewidzialną zbroję wiary. Nie chroni przed magią.
Wydatek Mocy: 5 (wzmacniając maksymalnie do 15 PM)
Koszt Wprawy: 20WPR
Czas trwania: 5 minut (+1 min za każde dodatkowe 5 PM)
Sposób rzucania: F, G

Przyjęcie do wspólnoty Włączą nową osobę do wspólnoty. Wraz z odmówieniem tej modlitwy w jej intencji, staje się oficjalnym członkiem kultu zobowiązanym do przestrzegania jego zasad. Do czasu pierwszego sprzeniewierzenia się tym ostatnim znajduje się pod wpływem „modlitwy ochronnej”.
Wydatek Mocy: 5
Koszt Wprawy: 5 WPR
Czas trwania: stały
Sposób rzucania: F, G

Święte Miejsce czasowo lub na stałe konsekruje obszar w promieniu 5 metrów wokół kapłana. Można wówczas zbudować na nim kapliczkę lub świątynię i odprawiać normalne ceremonie.
Wydatek Mocy: 10 za wersję tymczasową, 20 za stałą, +5/10 za każde następne 2m promienia
Koszt Wprawy: 20 WPR
Czas trwania: stały
Sposób rzucania: F, G, K (woda święcona lub oleje, którymi kapłan skrapia dane miejsce)

Uspokojenie Modlitwa uspokaja osobę w histerii lub przeżywającą głęboki szok. Czar przywraca równowagę psychiczną, umożliwiającą jej komunikację i wykonywanie prostych czynności. Osoby słabej woli mogą stać się senne lub bezwolne.
Wydatek Mocy: 10
Koszt Wprawy: 30 WPR
Czas trwania: 15 minut
Sposób rzucania: F, G

Usunięcie magii Odmówiona nad istotą lub przedmiotem, ściąga ciążącą na nim magię i czary. Warunkiem jest skuteczne przeciwstawienie się mocy drugiego zaklęcia w teście spornym oraz przebywanie blisko celu. Nie można ściągać nią klątw i fizycznych skutków zaklęć, przerwać drugiej osobie rzucanego właśnie zaklęcia ani pozbawić jej magii.
Wydatek Mocy: koszt usuwanego zaklęcia
Koszt Wpraw:y 20 WPR
Czas trwania: natychmiast
Sposób rzucania: F

Wykrycie magii Dzięki tej modlitwie kapłan może stwierdzić, czy w okolicy nie jest uprawiana magia. Powodzenie cudu pozwala mu zlokalizować jej obecność nawet wówczas, gdy zaklęcie zostało rzucone w przeszłości. Z każdą godziną od czasu rzucenia czaru staje się to jednak trudniejsze. Dzięki modlitwie można też stwierdzić czy przedmiot bądź eliksir są magiczne, choć nie da się określić ich mocy. Bieglejsi w arkanach kapłani po wykryciu echa magii, są w stanie je aktywować dodatkowym wydatkiem Mocy. Np. znajdując ślad po portalu, ponownie go otworzyć.
Uwaga: tę modlitwę znają kapłani Wiecznego Ognia i Kreve.
Wydatek Mocy: 20 (+ 2 za każdy dodatkowy dzień od rzucenia)
Koszt Wprawy: 40 WPR
Czas trwania: mniej więcej minuta
Sposób rzucania: F

Znajomość kierunku Ulubiona sztuczka druidów oraz misjonarzy. Dzięki niej kapłan zawsze wie, gdzie znajduje się północ.
Wydatek Mocy: 5
Koszt Wprawy: 10 WPR
Czas trwania: natychmiastowy
Sposób rzucania: F


Odpowiedz
meble kuchenne na wymiar cennik warszawa kraków wrocław