Alchemia

Obrazek

Wszelkie przydatne informacje na temat świata gry, jego zjawisk i zamieszkujących go istot.


Dziki Gon
Awatar użytkownika
Posty: 2476
Rejestracja: 18 mar 2018, 4:22

Alchemia

Post autor: Dziki Gon » 16 gru 2019, 18:17

Obrazek

Alchemia to dziedzina synkretyczna — na poły mistyczna, na poły oparta na naukach ścisłych. Łącząc w sobie zróżnicowaną wiedzę, sprowadza się do jednego: zrozumienia materii i jej procesów. Towarzyszy uczonym i czarodziejom, ale także zwykłym ludziom w ich codziennych życiach. Jej owocami są złożone substancje jak eliksiry, ale też bardziej powszechne, jak alkohol czy kosmetyki.

Alchemiczne związki uzyskuje się na drodze łączenia rozmaitych składników: roślin, minerałów, kruszców, a nawet tkanek zwierząt i potworów. Ich selekcja to podstawowe zadanie alchemika. Przy ich łączeniu, poza wiedzą, przydatna jest niekiedy także finezja ruchów — odmierzanie zdobytych lub zakupionych ingrediencji wymaga precyzji i dokładności.

Część eliksirów, szczególnie tych złożonych, to magiczne dekokty wymagające użycia Mocy podczas ich produkcji. Ta może pochodzić zarówno z czarodziejskich modlitw jak i kapłańskich cudów.



Obrazek


... rozpoczyna się od ustalenia działania i parametrów naszego eliksiru/substancji. Jego efektu, siły, długości działania, a także czasu przygotowania. Każdy parametr wpłynie na końcowy poziom trudności uwarzenia naszej mikstury. Stworzenie silnego specyfiku w krótkim czasie będzie wyzwaniem, zaś rozłożenie procesu na kilka dni z pewnością uczyni je łatwiejszym. Samą siłę eliksiru możemy podzielić na sześć poziomów:

1. Leczenie/wywoływanie lekkich dolegliwości. Zwykle najprostsze leki.
2. Słabsze narkotyki, substancje o niewielkim wpływie na otoczenie, średnio złożone lekarstwa.
3. Leczenie/wywoływanie poważniejszych dolegliwości. Mogą występować niewielkie skutki uboczne.
4. Bardziej złożone narkotyki; skomplikowane lekarstwa, pomniejsze magiczne substancje wymagające odrobiny Mocy. Mogą zdarzyć się poważne efekty uboczne.
5. Substancje złożone, do których nie potrzeba magii: skomplikowane lekarstwa o niewielkich skutkach ubocznych, silne narkotyki, śmiertelne trucizny, substancje o znacznym wpływie na środowisko, substancje do uzyskania których potrzebny jest wydatek Mocy.
6. Skomplikowane substancje, do których stworzenia potrzebna jest magia, leki na nieuleczalne choroby o poważnych skutkach ubocznych, niewykrywalne konwencjonalnie trucizny.


Obrazek


Samodzielne pozyskiwanie ingrediencji wiąże się z dodatkowym wyzwaniem. Ich odnalezienie wymaga zwykle dodatkowej wiedzy (np. o roślinach) oraz czasu na ich poszukiwanie. Przy specyficznych zleceniach pomocne mogą się okazać też inne umiejętności. Np. alchemik produkujący kwas do wytrawienia stali na produkcję zbroi będzie miał ułatwione zadanie, jeżeli posiada przynajmniej teoretyczną wiedzę o płatnerstwie.



Obrazek


Według najpowszechniejszej teorii, na większość otaczających nas związków składa się określona kombinacja tzw. podstawowych substancji alchemicznych — umownie sklasyfikowanych substratów występujących w danym składniku: roślinie, tkance czy minerale. Dokonując ich ekstrakcji i syntezy w warunkach laboratoryjnych, można tworzyć z nich niemal dowolne substancje: lekarstwa, trucizny, narkotyki, a nawet materiały wybuchowe.
Proces ten wciąż podlega badaniom i doskonaleniu. Nie wystarczy zmieszać kilku substratów, by powołać do życia nową materię — czasem wymagana jest obróbka przez konkretną reakcję i w odpowiedniej kolejności, gdyż materia łączy się według ustalonego porządku.

Poniższa lista zawiera niektóre składniki znane na Kontynencie. Uporządkowano je według zawartości podstawowej substancji. Stężenie jest zwykle proporcjonalne do rzadkości składnika — jeden kwiat dwugrotu może zawierać aż trzy jednostki rebisu. Dysponujący aparaturą oraz umiejętnościami alchemicy potrafią dokonywać również ekstrakcji podstawowej substancji ze składnika. Przyspiesza to jego wiązanie, a więc samo warzenie mikstury.

Warto mieć na uwadze, że każdy składnik, prócz substancji podstawowej, posiada indywidualne właściwości. Może być wykorzystany samodzielnie lub łączony z podobnym celem uzyskania synergii. Np. neutralizujący trucizny siężygron może nadać się jako składnik złożonej odtrutki. Specyfika tworzenia eliksirów z substancji bazowych dopuszcza jednak sytuacje, gdzie zmieszanie ze sobą różnych ingrediencji da rezultat odmienny od indywidualnych właściwości każdej z nich, np. lekarstwo uwarzone z trujących składników.

Obrazek

Obrazek

Obrazek Obrazek
1 jednostka Quebrithu z 1 jednostką Aetheru. Możliwa kombinacja: Podgrzaną (poniżej wrzenia) wodą książęcą Obrazek zalać przesączony roztwór rtęci Obrazek po krystalizacji w proporcjach 3 do 1 na korzyść tej pierwszej. Nie wdychać oparów! Przeprowadzać proces w masce ochronnej lub w mocno przewiewnym pomieszczeniu.
Uwagi: W zastępstwie powyższego sprawdzi się również sok z cytryny, ale odbarwia pergamin, nadto zdradza oczywistym zapachem.



Niektóre ze środków mogą również wymagać określonej bazy do ich stworzenia. W zależności od ich przeznaczenia: cieczy (alkoholu, filtrowanej wody, kwasu, itp.), tłuszczu (sadła, pasty, wosku) czy proszku (saletry, chlorki, zamorskie mieszanki).
Ilość słów: 0

Dziki Gon
Awatar użytkownika
Posty: 2476
Rejestracja: 18 mar 2018, 4:22

Re: Alchemia

Post autor: Dziki Gon » 29 gru 2019, 23:04

Obrazek

Obrazek
Calcium Equum
Obrazek
Występowanie: góry i podziemia
Rzadkość: powszechny


Jęczmień
Obrazek

Występowanie: pola i łąki
Rzadkość: powszechny


Niebieski lotos
Obrazek
Występowanie: sporadycznie jeziora, plantacje i sprzedawcy
Rzadkość: bardzo rzadki


Owoce balissy
Obrazek
Występowanie: pola i łąki
Rzadkość: powszechny


Płatki białego mirtu
Obrazek
Występowanie: pola i łąki
Rzadkość: powszechny


Skóra potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Stawikrew
Obrazek
Występowanie: lasy i bagna
Rzadkość: niepospolity


Szpik potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Szytnaciec
Obrazek
Występowanie: jaskinie
Rzadkość: niepospolity


Turówka wonna
Obrazek
Występowanie: lasy i łąki
Rzadkość: powszechny


Wronie Oko
Obrazek

Występowanie: łąki i lasy
Rzadkość: niepospolity


Żołądek potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: niepospolity


Esencja Vitriolu
Obrazek
Występowanie: ekstrakcja z powyższych składników


Obrazek
Jaskółcze ziele
Obrazek
Występowanie: łąki i lasy
Rzadkość: powszechny


Księżycowy pył
Obrazek
Występowanie: góry i jaskinie, rzadziej potwory
Rzadkość: rzadki


Kwiat dwugrotu
Obrazek
Występowanie: bagna i łąki
Rzadkość: rzadki


Mózg potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Serce potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: niepospolity


Winny kamień
Obrazek
Występowanie: efekt uboczny fermentacji i leżakowania wina
Rzadkość: niepospolity


Włókna han
Obrazek

Występowanie: łąki
Rzadkość: niepospolity


Ziarna sporyszu
Obrazek
Występowanie: pola i łąki
Rzadkość: powszechny


Esencja Rebisu
Obrazek
Występowanie: ekstrakcja z powyższych składników


Obrazek
Esencja upiora
Obrazek
Występowanie: upiory i spektralne emanacje
Rzadkość: rzadki


Korzeń pimentu
Obrazek
Występowanie: pola i łąki
Rzadkość: niepospolity


Niezmiar
Obrazek
Występowanie: lasy i łąki
Rzadkość: niepospolity


Owoce berberki
Obrazek
Występowanie: góry i bagna.
Rzadkość: powszechny


Perła
Obrazek
Występowanie: perłopławy
Rzadkość: rzadki


Płatki ginatii
Obrazek
Występowanie: pola
Rzadkość: niepospolity


Płatki zimejki
Obrazek

Występowanie: lasy
Rzadkość: niepospolity


Roztwór rtęci
Obrazek

Występowanie: góry i podziemia
Rzadkość: rzadki


Skorocel
Obrazek
Występowanie: pola i łąki
Rzadkość: wszechobecny


Tęgoskór
Obrazek

Występowanie: góry i podziemia
Rzadkość: wszechobecny


Esencja Aetheru
Obrazek
Występowanie: ekstrakcja z powyższych składników


Obrazek
Kapryfolium
Obrazek

Występowanie: pola
Rzadkość: powszechny


Liście balissy
Obrazek
Występowanie: pola
Rzadkość: powszechny


Liście blekotu
Obrazek
Występowanie: pola
Rzadkość: wszechobecny


Muchomor
Obrazek

Występowanie: lasy
Rzadkość: powszechny


Optima mater
Obrazek
Występowanie: góry i podziemia
Rzadkość: rzadki


Siarka
Obrazek
Występowanie: góry i podziemia
Rzadkość: powszechny


Szpony potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Szyszki chmielu
Obrazek
Występowanie: lasy i łąki, uprawy
Rzadkość: powszechny


Woda książęca
Obrazek

Występowanie: góry i podziemia
Rzadkość: powszechny


Esencja Quebrithu
Obrazek
Występowanie: ekstrakcja z powyższych składników


Obrazek
Arenaria
Obrazek

Występowanie: pola i łąki
Rzadkość: niepospolity


Esencja wody
Obrazek
Występowanie: stwory pokoniunkcyjne związane z żywiołem wody: utopce, rusałki, syreny
Rzadkość: rzadki


Jemioła
Obrazek

Występowanie: pola i lasy, w szczególności dąbrowy
Rzadkość: niepospolity


Krew potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: niepospolity


Kortinarius
Obrazek
Występowanie: lasy
Rzadkość: niepospolity


Nasycony pył
Obrazek
Występowanie: istotny zrodzone z magii: upiory, golemy, etc.
Rzadkość: rzadki


Nostrix
Obrazek
Występowanie: góry
Rzadkość: niepospolity


Rogatek
Obrazek

Występowanie: jeziora
Rzadkość: niepospolity


Wątroba potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Esencja Hydragenum
Obrazek
Występowanie: ekstrakcja z powyższych składników


Obrazek
Chityna potwora
Obrazek

Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Fosfor
Obrazek
Występowanie: góry i podziemia
Rzadkość: niepospolity


Jajo potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Mandragora
Obrazek
Występowanie: pola i lasy
Rzadkość: bardzo rzadki


Owoce psianki
Obrazek
Występowanie: lasy i góry
Rzadkość: pospolity


Pióra potwora
Obrazek

Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Siężygron
Obrazek
Występowanie: lasy
Rzadkość: rzadki


Tojad
Obrazek
Występowanie: pola, lasy i góry
Rzadkość: niepospolity


Esencja Vermilionu
Obrazek
Występowanie: ekstrakcja z powyższych składników


Obrazek
Liście wilczego aloesu
Obrazek

Występowanie: góry
Rzadkość: niepospolity


Oko potwora
Obrazek

Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Skrystalizowana esencja
Obrazek

Występowanie: skupiska mocy, istoty zrodzone z magii
Rzadkość: rzadki


Ślina potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Werbena
Obrazek
Występowanie: pola
Rzadkość: niepospolity


Żywica
Obrazek
Występowanie: lasy
Rzadkość: powszechny


Esencja Sol
Obrazek
Występowanie: ekstrakcja z powyższych składników


Obrazek
Dmuchawiec
Obrazek
Występowanie: pola i łąki
Rzadkość: wszechobecny


Jad potwora
Obrazek

Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Język potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Kły potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Łajno potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Przestęp
Obrazek

Występowanie: góry i miasta
Rzadkość: powszechny


Ranog
Obrazek
Występowanie: lasy
Rzadkość: niepospolity


Szakłak
Obrazek
Występowanie: bagna, jeziora, podmokłe części lasów
Rzadkość: powszechny


Zielona pleśń
Obrazek
Występowanie: jaskinie
Rzadkość: pospolity


Esencja Caelum
Obrazek
Występowanie: ekstrakcja z powyższych składników


Obrazek
Bazylia nazairska
Obrazek
Występowanie: kupcy, hodowle, sporadycznie lepiej nasłonecznione wzgórza
Rzadkość: bardzo rzadki


Kamień żywiołów
Obrazek

Występowanie: miejsca mocy, niektóre potwory
Rzadkość: rzadki


Krasnoludzki nieśmiertelnik
Obrazek
Występowanie: podziemia
Rzadkość: rzadki


Łuski potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Mysichwost
Obrazek
Występowanie: lasy
Rzadkość: niepospolity


Sadło
Obrazek
Występowanie: zwierzęta
Rzadkość: pospolity


Purchawka
Obrazek
Występowanie: lasy
Rzadkość: pospolity


Pył upiora
Obrazek
Występowanie: spektralne emanacje
Rzadkość: rzadki


Esencja Fulguru
Obrazek
Występowanie: ekstrakcja z powyższych składników
Ilość słów: 0

Dziki Gon
Awatar użytkownika
Posty: 2476
Rejestracja: 18 mar 2018, 4:22

Re: Alchemia

Post autor: Dziki Gon » 29 gru 2019, 23:04



Obrazek

Uporządkowano według mocy.

Anestetyk Moc: 1
Działanie: środek znieczulający. Łagodzi ból w miejscu zaaplikowania.
Formuła: Obrazek Obrazek


Halucynogen Moc: 1
Działanie: syntetyczny halucynogen. Zażyty w napoju lub posiłku albo przyjęty wziewnie, wywołuje omamy trwające 2k6 minut.
Formuła: Obrazek Obrazek


Niewidzialny atrament Moc: 1
Działanie: pozwala na pisanie ukrytych wiadomości na pergaminie, dających się odczytać po ogrzaniu spisanego arkusza nad ogniem.
Formuła: Obrazek Obrazek


Płyn sterylizujący Moc: 1
Działanie: służy do odkażania ran i narzędzi chirurgicznych.
Formuła: Obrazek Obrazek


Zasadowy proszek Moc: 1
Działanie: proszek o odczynie zasadowym. Neutralizuje kwasy oraz łagodzi chemiczne oparzenia. Chirudzy stosują go przy operacjach jamy brzusznej.
Formuła: Obrazek Obrazek


Koagulant Moc: 2
Działanie: proszek przyspieszający krzepnięcie krwi. Wysypany na ranę powstrzymuje krwawienie na 5 rund.
Formuła: Obrazek Obrazek


Konserwant Moc: 2
Działanie: słabszy od formaldehydu środek spowalniający psucie się żywności i zwłok o 2k6 dni. Zakonserwowanie ludzkich szczątków wymaga 2 dawek.
Formuła: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Przyjaciel truciciela Moc: 2
Działanie: maskuje smak trucizny podanej w jadle lub napoju, ale nie samą jej obecność. Tę nadal można wykryć próbą alchemiczną.
Formuła: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Sole trzeźwiące Moc: 2
Działanie: intensywnie woniejący środek stosowany przy omdleniach lub zasłabnięciach.
Formuła: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Żonine łzy Moc: 2
Działanie: wywar o działaniu trzeźwiącym oraz łagodzący skutki kaca.
Formuła: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Alchemiczne spoiwo Moc: 3
Działanie: szybkoschnący klej o dużej gęstości. Stosowany jako alternatywa dla gwoździ.
Formuła: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Eliksiry lecznicze Moc: 3
Działanie: środki pod postacią maści lub eliksirów przyspieszające gojenie się ran i powrót do zdrowia. Skracają okres rekonwalescencji o ¼.
Formuła: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Akwapuryfikator Moc: 4
Działanie: proszek, który po wsypaniu do jakiejkolwiek wody czyni ją zdatną do picia. Szczypta specyfiku obejmuje pół litra cieczy. Jeżeli w samej wodzie znajdowała się trucizna zewnętrznego pochodzenia, proszek nie neutralizuje jej działania.
Formuła: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Chloroform Moc: 4
Działanie: płynna substancja, której wyziewy wywołują utratę przytomności.
Formuła: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Czarny jad Moc: 4
Działanie: popularne wśród zabójców z południa smarowidło na ostrze. Jad utrzymuje się na broni przez 2k6 rund. Zraniona nim ofiara otrzymuje po k6 obrażeń w rundzie, dopóki nie przejdzie testu wigoru o trudności 5
Formuła: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Eliksir koncentracji Moc: 4
Działanie: po spożyciu substancji poziom koncentracji postaci wzrasta o 1 na okres 10 tur, ułatwiając jej skupienie się na wykonywanej czynności.
Formuła: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Kwasowy roztwór Moc: 4
Działanie: roztwór żrącego kwasu. Uszkadza niektóre metale, a u istot żywych powoduje trudno gojące się oparzenia (k6 za każde 10 ml).
Formuła: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Lubczyk Moc: 4/5
Działanie: to magiczny napój zmieniający (na 24 godziny) nastawienie osób płci przeciwnej na przychylniejsze względem osoby, która go wypiła. Można uwarzyć go z myslą o konkretnej osobie, wymaga wówczas dodatkowego komponentu w postaci jej osobistego przedmiotu.
Formuła: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Fisstech Moc: 5
Działanie: pobudzający narkotyk pod postacią białego proszku. Wzmacnia zmysły oraz możliwości organizmu, podnosząc wszystkie Cechy postaci o 1 poziom na k6 godzin. Hajowi towarzyszy uczucie euforii, a jego zakończeniu ogólne osłabienie, podczas którego możliwe są też zawroty głowy, nudności i wymioty. Silnie uzależnia (testy zimnej krwi o rosnącej trudności), powodując szereg skuktów ubocznych — fizycznych oraz psychicznych — prowadzacych do wyniszczenia organizmu. Końcowe stadia nałogu obniżają Cechy, a każde zażycie działki wymaga zdania testu wigoru o trudności 4, by nie zapaść w 24-godzinny letarg.
Formuła: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Glamarye (feenglanc) Moc: 5
Działanie: eliksir piękności, a dokładniej zaczarowana maść wytwarzana z alrauny przez czarodziejki. Ukrywa niedoskonałości i odmładza, a tuż po zaaplikowaniu (przez k6 godzin) działa jak pomniejszy urok — nasmarowana maścią kobieta przyciąga uwagę z daleka, jawiąc się patrzącym jako nieprawdopodobna piękność. Na czas działania zyskuje ona legendarną (5) Ogładę, a wszelkie testy uwodzenia są o łatwiejsze o 2.
Formuła: tajna


Eliksir ożywienia Moc: 5
Działanie: mikstura tymczasowo poprawiająca metabolizm pijącego kosztem późniejszego osłabienia. Pięć minut po spożyciu wzmacnia wszystkie Cechy użytkownika o 1 poziom na dwie godziny. Po ich upływie Cechy zostają zmniejszone o 3 poziomy, dopóki zażywający nie odpocznie przynajmniej przez 6 godzin.
Formuła: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Monstrocyd Moc: 5
Działanie: grupa magicznych trutek na potwory opracowanych w dawnych czasach przez czarodziejów. Obecnie rzadko stosowanych z powodu ryzyka bezpowrotnego skażenia środowiska. Rozprowadzona na danym obszarze substancja działa na konkretny typ potwora jak zabójcza trucizna (test wigoru o trudności 6), lecz często (wynik 1-2 na k6) także na zwierzęta, rośliny i źródła wody.
Formuła: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek + organ konkretnego potwora


Mieszanka wybuchowa Moc: 5
Działanie: potoczna nazwa grupy niebezpiecznych substancji, których prototyp miał zostać wynaleziony przez gnomy. Eksploduje w kontakcie z ogniem lub powietrzem, krusząc nawet litą skałę, przez co znajduje zastosowanie w górnictwie lub przy oblężeniach. W mniejszych ilościach wykorzystywana do tworzenia petard.
Formuła: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Dekokt alraunowy Moc: 6
Działanie: magiczny eliksir destylowany z mandragory, zapewniający pijącemu długowieczność. Powstrzymuje proces starzenia, lecz nie odmładza. Jego receptura, opracowana przez mistrza magii Ortolana z Rissbergu jest pilnie strzeżoną tajemnicą bractwa czarodziejów, które wręcz zaprzecza jego istnieniu.
Formuła: tajna


Talgarska Zima Moc: 6
Działanie: skroplony magią gaz o właściwościach kriogenicznych. Po uwolnieniu z zamknięcia zamraża pobliską materię w kilka sekund.
Formuła: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Wieczny Ogień Moc: ?
Działanie: alchemiczna broń novigradzkiego kultu o tej samej nazwie. Miotany pod ciśnieniem na odległość do pięćdziesięciu kroków ze specjalnych rur umieszczonych na kasztelach statków świątynnej floty. Paliwa nie sposób ugasić nawet wodą — rozszalały ogień będzie płonął, dopóki nie przestanie.
Prawdziwy skład substancji znany jest tylko wybranym kapłanom kultu.
Formuła: tajna


► Pokaż Spoiler
Ilość słów: 0

Odpowiedz
meble kuchenne na wymiar cennik warszawa kraków wrocław