Alchemia

Obrazek

Wszelkie przydatne informacje na temat świata gry, jego zjawisk i zamieszkujących go istot.


Dziki Gon
Awatar użytkownika
Posty: 1103
Rejestracja: 18 mar 2018, 4:22

Alchemia

Post autor: Dziki Gon » 16 gru 2019, 18:17

Obrazek




Alchemia to dziedzina synkretyczna — na poły mistyczna, na poły oparta na naukach ścisłych. Łącząc w sobie zróżnicowaną wiedzę, sprowadza się do jednego: zrozumienia materii i jej procesów. Towarzyszy uczonym i czarodziejom, ale także zwykłym ludziom w ich codziennych życiach. Jej owocami są złożone substancje jak eliksiry, ale też bardziej powszechne, jak alkohol czy kosmetyki.

Alchemiczne związki uzyskuje się na drodze łączenia rozmaitych składników: roślin, minerałów, kruszców, a nawet tkanek zwierząt i potworów. Ich selekcja to podstawowe zadanie alchemika. Przy ich łączeniu, poza wiedzą, przydatna jest niekiedy także finezja ruchów — odmierzanie zdobytych lub zakupionych ingrediencji wymaga precyzji i dokładności.

Część eliksirów, szczególnie tych złożonych, to magiczne dekokty wymagające użycia Mocy podczas ich produkcji. Ta może pochodzić zarówno z czarodziejskich modlitw jak i kapłańskich cudów.





Obrazek


... rozpoczyna się od ustalenia działania i parametrów naszego eliksiru/substancji. Jego efektu, siły, długość działania, a także czasu przygotowania. Każdy parametr wpłynie na końcowy poziom trudności uwarzenia naszej mikstury. Stworzenie silnego specyfiku w krótkim czasie będzie wyzwaniem, zaś rozłożenie procesu na kilka dni z pewnością uczyni je łatwiejszym. Samą siłę eliksiru możemy podzielić na sześć poziomów:

1. Leczenie/wywoływanie lekkich dolegliwości. Zwykle najprostsze leki.
2. Słabsze narkotyki, substancje o niewielkim wpływie na otoczenie, średnio złożone lekarstwa.
3. Leczenie/wywoływanie poważniejszych dolegliwości. Mogą występować niewielkie skutki uboczne.
4. Bardziej złożone narkotyki; skomplikowane lekarstwa, pomniejsze magiczne substancje wymagające odrobiny Mocy. Mogą zdarzyć się poważne efekty uboczne.
5. Substancje złożone, do których nie potrzeba magii: skomplikowane lekarstwa o niewielkich skutkach ubocznych, silne narkotyki, śmiertelne trucizny, substancje o znacznym wpływie na środowisko, substancje do uzyskania których potrzebny jest pewien wydatek Mocy.
6. Skomplikowane substancje, do których stworzenia potrzebna jest magia, leki na nieuleczalne choroby o poważnych skutkach ubocznych, niewykrywalne konwencjonalnie trucizny.




Obrazek


Samodzielne pozyskiwanie ingrediencji wiąże się z dodatkowym wyzwaniem. Ich odnalezienie wymaga zwykle dodatkowej wiedzy (np. o roślinach) oraz czasu na ich poszukiwanie. Przy specyficznych zleceniach pomocne mogą się okazać też inne umiejętności. Np. alchemik produkujący kwas do wytrawienia stali na produkcję zbroi będzie miał ułatwione zadanie, jeżeli posiada przynajmniej teoretyczną wiedzę o płatnerstwie.





Obrazek


Według jednej z powszechniejszych teorii, na większość otaczających nas związków składa się określona kombinacja tzw. podstawowych substancji alchemicznych — umownie sklasyfikowanych substratów występujących w danym składniku: roślinie, tkance czy minerale. Dokonując ich ekstrakcji i syntezy w warunkach laboratoryjnych, można tworzyć z nich niemal dowolne substancje: lekarstwa, trucizny, narkotyki, a nawet materiały wybuchowe.
Proces ten wciąż podlega badaniom i doskonaleniu. Nie wystarczy zmieszać kilku substratów, by powołać do życia nową materię — często wymagana jest obróbka przez określoną reakcję — materia łączy się ze sobą według pewnych reguł, które pozostają zgłębianiu.

Poniższa lista zawiera niektóre składniki znane w tej części Kontynentu. Uporządkowane je według dominującego w nich stężenia jednej z podstawowych substancji. Stężenie jest zwykle proporcjonalne do rzadkości składnika — jeden kwiat dwugrotu może zawierać aż trzy jednostki rebisu. Dysponujący aparaturą oraz umiejętnościami alchemicy potrafią dokonywać również ekstrakcji podstawowej substancji ze składnika. Przyspiesza to jego wiązanie, a więc samo warzenie mikstury.

Warto mieć na uwadze, że każdy składnik, prócz zawierania w sobie substancji podstawowej, posiada swoje indywidualne właściwości. Stąd też może być również wykorzystywany samodzielnie lub łączony z innym o podobnych właściwościach dla ich synergii. Np. neutralizujące trucizny ziele siężygron może być składnikiem ekstraktu-odtrutki. Jako źródło Vermilionu w recepturze na złożone antidotum może zwiększyć jej skuteczność, jeśli nie wejdzie w konflikt z innym składnikiem. Specyfika tworzenia eliksirów z substancji bazowych dopuszcza sytuacje, w których kilka składników o podobnych właściwościach połączone stworzy środek o zupełnie różnych, np. lekarstwo z trujących składników. Alchemik na podstawie własnej wiedzy lub korzystając z receptury, wie jakie substancje i w jaki sposób je łączyć.
Obrazek

Obrazek

Obrazek Obrazek
1 jednostka Quebrithu z 1 jednostką Aetheru. Możliwa kombinacja: Podgrzaną (poniżej wrzenia) wodą książęcą Obrazek zalać przesączony roztwór rtęci Obrazek po krystalizacji w proporcjach 3 do 1 na korzyść tej pierwszej. Nie wdychać oparów! Przeprowadzać proces w masce ochronnej lub w mocno przewiewnym pomieszczeniu.
Uwagi: W zastępstwie powyższego sprawdzi się również sok z cytryny, ale odbarwia pergamin, nadto zdradza oczywistym zapachem.



Niektóre ze środków mogą również wymagać określonej bazy do ich stworzenia. W zależności od ich przeznaczenia: cieczy (alkoholu, filtrowanej wody, kwasu, itp.), tłuszczu (sadła, pasty, wosku) czy proszku (saletry, chlorki, zamorskie mieszanki).

Dziki Gon
Awatar użytkownika
Posty: 1103
Rejestracja: 18 mar 2018, 4:22

Re: Alchemia

Post autor: Dziki Gon » 29 gru 2019, 23:04



Obrazek





Obrazek
Calcium Equum
Obrazek
Występowanie: góry i podziemia
Rzadkość: powszechny


Jęczmień
Obrazek

Występowanie: pola i łąki
Rzadkość: powszechny


Niebieski lotos
Obrazek
Występowanie: sporadycznie jeziora, plantacje i sprzedawcy
Rzadkość: bardzo rzadki


Owoce balissy
Obrazek
Występowanie: pola i łąki
Rzadkość: powszechny


Płatki białego mirtu
Obrazek
Występowanie: pola i łąki
Rzadkość: powszechny


Skóra potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Stawikrew
Obrazek
Występowanie: lasy i bagna
Rzadkość: niepospolity


Szpik potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Szytnaciec
Obrazek
Występowanie: jaskinie
Rzadkość: niepospolity


Turówka wonna
Obrazek
Występowanie: lasy i łąki
Rzadkość: powszechny


Wronie Oko
Obrazek

Występowanie: łąki i lasy
Rzadkość: niepospolity


Żołądek potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: niepospolity


Esencja Vitriolu
Obrazek
Występowanie: ekstrakcja z powyższych składników






Obrazek
Jaskółcze ziele
Obrazek
Występowanie: łąki i lasy
Rzadkość: powszechny


Księżycowy pył
Obrazek
Występowanie: góry i jaskinie, rzadziej potwory
Rzadkość: rzadki


Kwiat dwugrotu
Obrazek
Występowanie: bagna i łąki
Rzadkość: rzadki


Mózg potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Serce potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: niepospolity


Winny kamień
Obrazek
Występowanie: efekt uboczny fermentacji i leżakowania wina
Rzadkość: niepospolity


Włókna han
Obrazek

Występowanie: łąki
Rzadkość: niepospolity


Ziarna sporyszu
Obrazek
Występowanie: pola i łąki
Rzadkość: powszechny


Esencja Rebisu
Obrazek
Występowanie: ekstrakcja z powyższych składników






Obrazek
Esencja upiora
Obrazek
Występowanie: upiory i spektralne emanacje
Rzadkość: rzadki


Korzeń pimentu
Obrazek
Występowanie: pola i łąki
Rzadkość: niepospolity


Niezmiar
Obrazek
Występowanie: lasy i łąki
Rzadkość: niepospolity


Owoce berberki
Obrazek
Występowanie: góry i bagna.
Rzadkość: powszechny


Perła
Obrazek
Występowanie: perłopławy
Rzadkość: rzadki


Płatki ginatii
Obrazek
Występowanie: pola
Rzadkość: niepospolity


Płatki zimejki
Obrazek

Występowanie: lasy
Rzadkość: niepospolity


Roztwór rtęci
Obrazek

Występowanie: góry i podziemia
Rzadkość: rzadki


Skorocel
Obrazek
Występowanie: pola i łąki
Rzadkość: wszechobecny


Tęgoskór
Obrazek

Występowanie: góry i podziemia
Rzadkość: wszechobecny


Esencja Aetheru
Obrazek
Występowanie: ekstrakcja z powyższych składników






Obrazek
Kapryfolium
Obrazek

Występowanie: pola
Rzadkość: powszechny


Liście balissy
Obrazek
Występowanie: pola
Rzadkość: powszechny


Liście blekotu
Obrazek
Występowanie: pola
Rzadkość: wszechobecny


Muchomor
Obrazek

Występowanie: lasy
Rzadkość: powszechny


Optima mater
Obrazek
Występowanie: góry i podziemia
Rzadkość: rzadki


Siarka
Obrazek
Występowanie: góry i podziemia
Rzadkość: powszechny


Szpony potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Szyszki chmielu
Obrazek
Występowanie: lasy i łąki, uprawy
Rzadkość: powszechny


Woda książęca
Obrazek

Występowanie: góry i podziemia
Rzadkość: powszechny


Esencja Quebrithu
Obrazek
Występowanie: ekstrakcja z powyższych składników






Obrazek
Arenaria
Obrazek

Występowanie: pola i łąki
Rzadkość: niepospolity


Esencja wody
Obrazek
Występowanie: stwory pokoniunkcyjne związane z żywiołem wody: utopce, rusałki, syreny
Rzadkość: rzadki


Jemioła
Obrazek

Występowanie: pola i lasy, w szczególności dąbrowy
Rzadkość: niepospolity


Krew potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: niepospolity


Kortinarius
Obrazek
Występowanie: lasy
Rzadkość: niepospolity


Nasycony pył
Obrazek
Występowanie: istotny zrodzone z magii: upiory, golemy, etc.
Rzadkość: rzadki


Nostrix
Obrazek
Występowanie: góry
Rzadkość: niepospolity


Rogatek
Obrazek

Występowanie: jeziora
Rzadkość: niepospolity


Wątroba potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Esencja Hydragenum
Obrazek
Występowanie: ekstrakcja z powyższych składników






Obrazek
Chityna potwora
Obrazek

Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Fosfor
Obrazek
Występowanie: góry i podziemia
Rzadkość: niepospolity


Jajo potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Mandragora
Obrazek
Występowanie: pola i lasy
Rzadkość: bardzo rzadki


Owoce psianki
Obrazek
Występowanie: lasy i góry
Rzadkość: pospolity


Pióra potwora
Obrazek

Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Siężygron
Obrazek
Występowanie: lasy
Rzadkość: rzadki


Tojad
Obrazek
Występowanie: pola, lasy i góry
Rzadkość: niepospolity


Esencja Vermilionu
Obrazek
Występowanie: ekstrakcja z powyższych składników






Obrazek
Liście wilczego aloesu
Obrazek

Występowanie: góry
Rzadkość: niepospolity


Oko potwora
Obrazek

Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Skrystalizowana esencja
Obrazek

Występowanie: skupiska mocy, istoty zrodzone z magii
Rzadkość: rzadki


Ślina potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Werbena
Obrazek
Występowanie: pola
Rzadkość: niepospolity


Żywica
Obrazek
Występowanie: lasy
Rzadkość: powszechny


Esencja Sol
Obrazek
Występowanie: ekstrakcja z powyższych składników






Obrazek
Dmuchawiec
Obrazek
Występowanie: pola i łąki
Rzadkość: wszechobecny


Jad potwora
Obrazek

Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Język potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Kły potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Łajno potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Przestęp
Obrazek

Występowanie: góry i miasta
Rzadkość: powszechny


Ranog
Obrazek
Występowanie: lasy
Rzadkość: niepospolity


Szakłak
Obrazek
Występowanie: bagna, jeziora, podmokłe części lasów
Rzadkość: powszechny


Zielona pleśń
Obrazek
Występowanie: jaskinie
Rzadkość: pospolity


Esencja Caelum
Obrazek
Występowanie: ekstrakcja z powyższych składników






Obrazek
Bazylia nazairska
Obrazek
Występowanie: kupcy, hodowle, sporadycznie lepiej nasłonecznione wzgórza
Rzadkość: bardzo rzadki


Kamień żywiołów
Obrazek

Występowanie: miejsca mocy, nietkóre potwory
Rzadkość: rzadki


Krasnoludzki nieśmiertelnik
Obrazek
Występowanie: podziemia
Rzadkość: rzadki


Łuski potwora
Obrazek
Występowanie: potwory
Rzadkość: rzadki


Mysichwost
Obrazek
Występowanie: lasy
Rzadkość: niepospolity


Sadło
Obrazek
Występowanie: zwierzęta
Rzadkość: pospolity


Purchawka
Obrazek
Występowanie: lasy
Rzadkość: pospolity


Pył upiora
Obrazek
Występowanie: spektralne emanacje
Rzadkość: rzadki


Esencja Fulguru
Obrazek
Występowanie: ekstrakcja z powyższych składników

Dziki Gon
Awatar użytkownika
Posty: 1103
Rejestracja: 18 mar 2018, 4:22

Re: Alchemia

Post autor: Dziki Gon » 29 gru 2019, 23:04



Obrazek



Uporządkowano według mocy.



Anestetyk Moc: 1
Działanie: delikatny środek znieczulający. Łagodzi ból w miejscu jego podania. Zwykle uzyskiwany na bazie ziół.


Dryjakiew na zatrucia pokarmowe Moc: 1
Działanie: chroni przed skutkami złego żarcia. Proste, zwykle ziołowo-alkoholowe nalewki, które dozuje się kilkoma kroplami przed, po, lub w trakcie posiłku. Cieszą się niemałą popularnością wśród żołnierzy.


Niewidzialny atrament Moc: 1
Działanie: prosta sztuczka pozwalająca na zabezpieczenie korespondencji przed niepowołanymi osobami. Wyprodukowana według specjalnej receptury substancja pozwala na pisanie wiadomości na pergaminie, które mogą zostać później odczytane po krótkotrwałej ekspozycji na ciepło (np. nad płomieniem świecy).


Halucynogen Moc: 1
Działanie: syntetycznie uzyskany halucynogen. Zażyty w napoju lub posiłku albo przyjęty wziewnie pod postacia oparu wywołuje omamy na okres od kilku do kilkunastu minut. Mocny w efektach, lecz nietoksyczny.


Płyn sterylizujący Moc: 1
Działanie: przeważnie służy do odkażania ran i narzędzi chirurgicznych.


Zasadowy proszek Moc: 1
Działanie: porcja proszku o odczynie zasadowym. Neutralizuje kwasy oraz łagodzi chemiczne oparzenia. Stosowany w leczeniu obrażeń jamy brzusznej. Alchemicy często trzymają go niekiedy na wypadki w laboratorium.


Koagulant Moc: 2
Działanie: środek przyspieszający krzepnięcie krwi. Zwykle aplikowany bezpośrednio na ranę, powstrzymuje krwawienie do czasu podania kolejnej dawki lub zatamowania krwawienia.


Lekarstwo na kaca Moc: 2
Działanie: dla wielu opus magnum nowoczesnej myśli alchemicznej, milionów słodkie wybawienie. Nazwa środka jest nieco myląca, bo choć kaca skutecznie łagodzi, to pomaga przede wszystkim wytrzeźwieć osobom krótko po upiciu. Przez handlarzy sprzedawany czasem pod nazwą „Żonine Łzy”.


Przyjaciel truciciela Moc: 2
Działanie: Służy do maskowania smaku bardziej oczywistych trucizn, jeśli zamierzamy podać je ofierze w posiłku/napoju. Nie maskuje obecności samej trucizny, która może zostać nadal wykazana w próbach alchemicznych, ale wystarcza, by uśpić czujność ofiary.


Sole trzeźwiące Moc: 2
Działanie: bukiet intensywnych zapachów służący do cucenia nieprzytomnych.


Alchemiczne spoiwo Moc: 3
Działanie: bardzo gęsta i szybkoschnąca substancja otrzymana z prostej syntezy, rodzaj kleju. Nieoceniony w drobnych naprawach i pożądany przez rzemieślników jako towar. Testuje się ją także w większych stężeniach pod kątem przydatności bojowej.


Eliksiry lecznicze Moc: 3
Działanie: zbiorcza nazwa wspomagających leczenie ran mikstur oraz maści. Stosowane podczas terapii przyspieszają gojenie i powrót do zdrowia.


Konserwant Moc: 3
Działanie: alchemiczny środek konserwujący, dużo łagodniejszy od roztworów formaldehydowych, przez co można stosować go nawet do kilkudniowego konserwowania żywności (częściowo zabija smak i witaminy) lub szczątków.


Krem na zmarszczki Moc: 2
Działanie: kosmetyk do profilaktyki przeciwzmarszczkowej, stosowany regularnie pozwala się ich pozbyć. Chodliwy towar wśród wysoko urodzonych dam i zamożniejszych mieszczek. Może występować w wersji magicznej, jest wówczas skuteczniejszy i bardziej złożony.


Perfumy Moc: 3
Działanie: zapachowy kosmetyk popularny wśród wyższych sfer, szczególnie kobiet i czarodziejek. Od produkującego wymaga wiele finezji w dobieraniu składników oraz świetnego węchu. Istnieją również skomplikowane, a nawet magiczne mieszanki zapachowe.


Chloroform Moc: 4
Działanie: płynna substancja, która wdychana z bliska spowoduje długotrwałą utratę przytomności. Niektórzy medycy posługują się nim, by wywołać narkozę.


Czarny jad Moc: 4
Działanie: popularna trucizna z południa, dosyć chętnie używana na całym Kontynencie. Zaczyna działać natychmiast po spożyciu przez ofiarę lub kontakcie z jej krwią, przez co nadaje się jako smarowidło na ostrze. Zatruciu towarzyszy intensywny ból.


Eliksir koncentracji Moc: 4
Działanie: po spożyciu substancji poziom koncentracji postaci wzrasta na okres kilku minut, ułatwiając jej skupienie się na wykonywanej czynności.


Kwasowy roztwór Moc: 4
Działanie: roztwór żrącego kwasu o umiarkowanym stężeniu. Oprócz zastosowania laboratoryjnego przydatny w niektórych rzemiosłach. Uszkadza lub rozpuszcza większość substancji, a u organizmów żywych powoduje ciężkie, trudno gojące się oparzenia.


Lubczyk Moc: 4/5
Działanie: to magiczny napój zmieniający (na 24 godziny) nastawienie osób płci przeciwnej na przychylniejsze względem osoby, która go wypiła. Wersja nastawiona na konkretną osobę jest bardziej złożona i może wymagać osobistego przedmiotu jako składnika.


Fisstech Moc: 5
Działanie: silny narkotyk o domniemanie elfim pochodzeniu, występujący w postaci białego proszku. Zażywa się go przez śluzówkę, zwykle wciągając nosem lub wcierając w dziąsła. Nawet w niewielkiej porcji znacznie wyostrza zmysły oraz możliwości organizmu, wywołując poczucie nadzwyczajnej siły i euforii. Efekt utrzymuje się przez kilka godzin, po których następuje „zjazd” objawiający się osłabieniem organizmu trwającym zwykle do pełnego odpoczynku. Silnie uzależniający, zażywany na dłuższą metę prowadzi do wyniszczenia organizmu.


Glamarye (feenglanc) Moc: 5
Działanie: elfi wynalazek, eliksir pod postacią maści wytwarzany z alrauny, stosowany jako ekskluzywny i bajecznie drogi środek upiększający. Z jego dobrodziejstw z reguły mogą cieszyć się wyłącznie czarodziejki. Magicznie podkreślą urodę stosującej go kobiety z nadzwyczajnym, trudnym do przeoczenia i zignorowania rezultatem. Bardzo trudny do wytworzenia, może wywoływać skutki uboczne w postaci nagłego wytrzeźwienia i uczucia melancholii. Działa na elfki i ludzkie kobiety.


Eliksir ożywienia Moc: 5
Działanie: po pięciu minutach od jego spożycia organizm zostaje wzmocniony, wliczając w to poprawienie procesów myślowych. Choć skuteczny, bardzo obciąża organizm. Stan utrzymuje się kilka godzin, po których następuje wyczerpanie zażywającego, wymagające nieprzerwanego, przynajmniej sześciogodzinnego odpoczynku.


Monstrocyd Moc: 5
Działanie: zbiorcza nazwa grupy magicznych środków na potwory, opracowanych w dawnych czasach przez czarodziejów, by zwalczać istoty nieposiadające na tym świecie niszy ekologicznej. Niestety zasadniczym skutkiem ubocznym jego działania jest to, że nierzadko zabija przy tym również rośliny i zwierzęta. Przykładem może być filtr na utopce, który wlany do jeziora wygubił także żyjące w nim ryby i rusałki.


Mieszanka wybuchowa Moc: 5
Działanie: niebezpieczna substancja, ponoć efekt uboczny próby opracowania błyskawicznego nawozu. Po podpaleniu lub ekspozycji na powietrze eksploduje natychmiast i ze znaczną siłą. Na Północy znana od niedawna i daleka od powszechnego użytku, choć trwają pierwsze próby wykorzystania jej w wojsku i górnictwie.


Dekokt alraunowy Moc: 6
Działanie: magiczny eliksir z mandragory, pilnie strzeżony sekret czarodziejów, zapewniający im nadnaturalną długowieczność. Powstrzymuje proces starzenia, lecz nie odmładza. Dostępny wyłącznie czarodziejom, dla nieodmienionego magią organizmu może okazać się śmiertelną trucizną. Bardzo trudny do uwarzenia, zażywa się go zwykle raz do roku.


Proszek uzdatniający Moc: 6
Działanie: proszek, który po wsypaniu do jakiejkolwiek wody (źródlanej, studziennej, jeziora czy kałuży) musuje się i rozpuszcza, czyniąc ją zdatną do picia bez ryzyka w postaci rozstroju. Jedna szczypta specyfiku obejmuje pół litra cieczy. Jeżeli w samej wodzie znajdowała się trucizna zewnętrznego pochodzenia, proszek nie zneutralizuje jej działania.


Talgarska Zima Moc: 6
Działanie: natychmiastowa sublimacja poniżej zera zaklęta w odrobinie płynu potrafiącego głęboko zamrażać zroszone nim przedmioty. Mieszanina posiada przede wszystkim zastosowanie laboratoryjne, choć nie brak takich, którzy próbują używać jej do walki.


Wieczny Ogień Moc: ?
Działanie: nie chodzi tu o bóstwo, ale broń, w którą uzbrojone są statki świątynnej floty. Odmiana płynnego czarodziejskiego ognia, którym umieszczone na kasztelach machiny miotają z rur pod ciśnieniem nawet na odległość pięćdziesięciu kroków. Rozszalałego płomienia nie da ugasić nawet wodą — będzie płonął, dopóki sam nie przestanie. Receptura substancji to ścisła i wciąż nieodkryta tajemnica novigradzkich kapłanów.


► Pokaż Spoiler

Odpowiedz
meble kuchenne na wymiar cennik warszawa kraków wrocław